اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

تغییر مقررات صادرات را در اقتصاد مقاومتی باید پذیرفت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی و اقتصاد مقاومتی باید تغییر مقررات را بپذیریم.

تغییر مقررات صادرات را در اقتصاد مقاومتی باید پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، عبدالرضا مصری در مراسمی که به مناسبت تجلیل از صادرکنندگان برتر در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عیدغدیر، اظهار کرد: انجام صادرات با مولفه‌هایی که هر روز در حال تغییر است، باعث محدودیت‌هایی در قوانین صادرات و در نتیجه صادرکننده شده و یک نوع سردرگمی و کم شدن رغبت به صادرات را در بین صادرکننده ایجاد کرده است.

مصری با بیان اینکه صادرکنندگان بدانند باید براساس قوانین جدید برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: این تغییرات را یک فرصت بدانند و از آن در راستای افزایش تجارت بهره ببرند.

وی افزود: در قوانین جدید ما باید یک شناسایی در بازار انجام بدهیم و براساس این شناسایی صادرات انجام شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که قوانین بر شرایط جابه‌جایی صادرات قرار گرفته است، باید بر این اساس صادرات و واردات صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات و محدود شدن اقلام صادراتی براساس توافق بین اتاق بازرگانی ایران و دولت صورت گرفته است‌، تصریح کرد: تجار بدانند تغییر مقررات یک فرصت است و در شرایط کنونی کشور و اقتصاد مقاومتی باید هر شرایطی را پذیرفت.

مصری خاطرنشان کرد: در قوانین جدید تلاش شده است که در بحث مبادلات ارزی صادرکننده فقط پیمان نباشد، چراکه سیاستی ناموفق است. همچنین در قوانین جدید  صادرکننده می‌تواند در مقابل صادراتش کالا و خدمات وارد کند و یا اینکه صادرکننده با یک واردکننده به‌صورت توافقی ارز همدیگر را تامین کنند و این قوانین خود باعث تسهیل در تجارت است.

وی با بیان اینکه صادرات امید به تولیدکننده می‌دهد، گفت: چرخه تولید به واسطه صادرات به حرکت در می‌آید و صادرات یکی از نقاطی است که در تولید را باز می‌کند و این امکان را به تولید‌کننده می‌دهد که با توان بیشتر کار کند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول