اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

باید به ابهامات برنامه پزشک خانواده پرداخته شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: برنامه پزشک خانواده ابهاماتی دارد که باید برای بالاتر بردن سطح سلامت مردم به آن پرداخته شود.

باید به ابهامات برنامه پزشک خانواده پرداخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلام‌حسن خدایی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی که در سالن آمفی تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نظام سلامت فعلی سبب نارضایتی  مردم و مسئولان شده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به مقوله سلامت یک نگاه جامع نیست، تصریح کرد: نگاه عمده در دیدگاه ما به سلامت جسمی است ولی سلامت ابعاد مختلفی مانند بُعد روانی، اجتماعی و غیره دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه سهم وزارت بهداشت در بالا بردن سلامت عمومی تنها 25 دصد است، تاکید کرد: 75 درصد از سلامت به ارگان‌های دیگر و خود مردم بازمی‌گردد و باید خود افراد و ارگان‌های دیگر در این زمینه همکاری کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: برنامه پزشک خانواده ابهاماتی دارد که باید برای بالاتر بردن سطح سلامت مردم به آن پرداخته شود.

خدایی با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در کشور، خاطر نشان کرد: یکی از مزیت‌های این برنامه این است که به نوعی روابط اقتصادی مردم و پزشکان را قطع می‌کند.

وی ایجاد آرامش در بیمار یکی از موارد ضروری برای درمان عنوان کرد و متذکر شد: باید پزشکان دقت کنند که در نکات ظریف مانند محیط درمانی خود و یا کلماتی که برای بیمار به کار می‌برند نیز آرامش دادن به بیمار را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول