اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

هزار پزشک در طرح پزشک خانواده مازندران شرکت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یک هزار پزشک و 85 درصد مردم در طرح پزشک خانواده در مازندران شرکت کردند.

هزار پزشک در طرح پزشک خانواده مازندران شرکت کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی پیش از ظهر امروز در بازدید از دو پروژه طرح پزشک خانواده بیان داشت: مرحله دوم طرح پزشک خانواده در مازندران از امروز شروع شده که مرحله بسیار مهمی است و هزینه‌ها کاملا رایگان است.

وی با بیان اینکه پانسمان، ویزیت، دارو و آزمایشگاه در این مرحله کاملا رایگان است، افزود: با اجرای این طرح هزینه‌های مردم در درمان کاهش می‌یابد.

ناصحی به وسایل تجهیزاتی اشاره کرد و گفت: عمده هزینه درمان در تهیه وسایل تجهیزاتی است که از آن به درستی استفاده نمی‌شود و ساماندهی مناسبی در کشور وجود ندارد که با اجرای این طرح از این تجهیزات به صورت بهینه استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: کسانی که موفق به ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده نشدند به مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: کسانی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند با مراجعه به بیمه سلامت با حداقل سامانه بیمه‌ای زیر پوشش بیمه  قرار می‌گیرند.

ناصحی خاطرنشان کرد: کسانی که ثبت‌نام نکردند تا سه ماه در بیمارستان خصوصی، دولتی و مطب‌ها بر اساس روال قبلی پذیرش می‌شوند و بعد از سه ماه فقط درمان اورژانسی پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طرح پزشک خانواده برای طرح عادلانه برای پزشکان نیز است، خاطرنشان کرد: در مطب خانم‌ها باید یک ماما و در مطب آقایان یک پرستار وجود داشته باشد و این طرح اشتغال برای جامعه مامایی است.

این مسئول به تلاش فرماندار ساری در اجرای هر چه بهتر طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: در قرارداد با پزشکان و متخصصان و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک‌ها فرمانداری ساری در تسریع هر چه بیشتر این طرح تلاش کردند‌.

ناصحی اضافه کرد: برای ویزیت پایه برای هر خانواده 45 دقیقه برای پرکردن فرم اینترنتی و ویزیت وقت گذاشته می‌شود و در نوبت‌های بعدی هر بیمار 10 دقیقه ویزیت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده ویزیت بیمارگذاری نیست، تاکید کرد: هر بیمار در این طرح پرونده دارد که موجب پیشگیری بیماری در جامعه نیز می‌شود.

وی متذکر شد: بیماران برای تماس با پزشک با کال سنتر تماس می‌گیرند و بر اساس فوریت پزشکی با پزشک مربوطه تماس گرفته می‌شود.

ناصحی خاطرنشان کرد: به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز شبانه‌روزی برای طرح پزشک خانواده درنظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول