اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اجرای طرح پزشک خانواده در کشور 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای طرح پزشک خانواده را یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در راستای ارتقای سلامت جامعه دانست و گفت: در حال حاضر اجرای این طرح در سراسر کشور به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای طرح پزشک خانواده در کشور 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شاهین شیرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در راستای ارتقای سلامت مردم و جامعه اظهار کرد: در حال حاضر اجرای این طرح در سراسر کشور به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: اجرای کامل طرح پزشک خانواده نیازمند دو ساختار IT، مباحث نرم‌افزاری و تخصیص هزینه‌های مورد نیاز از سوی شرکت‌های بیمه‌گر برای اجرای این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به این که مقرر شده بود که طرح پزشک خانواده از ابتدای شهریور ماه امسال اجرا شود در حال حاضر این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون طرح پزشک خانواده در استان اصفهان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر چندین گروه از پزشکان در استان اصفهان در راستای اجرای طرح پزشک خانواده آموزش‌های مورد نیاز در این زمینه را فراگرفته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 800 نفر پزشک در استان اصفهان در حال دریافت آموزش‌های مورد نیاز در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده هستند.

شیرانی اجرای کامل طرح پزشک خانواده را نیازمند ارائه آموزش‌های مورد نیاز به پزشکان در زمینه این طرح دانست و تاکید کرد: شرکت‌های بیمه‌گر باید هزینه‌های مورد نیاز را برای عملیاتی شدن این طرح در تمام مناطق بپردازند.

وی با بیان اینکه 80 درصد از جمعیت استان اصفهان شهرنشین هستند که تمام این افراد باید زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار بگیرند، افزود: جمعیت روستایی استان نیز از گذشته زیر پوشش طرح پزشک روستایی بوده‌اند و در حال حاضر تنها جمعیت شهرنشین استان باید زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار بگیرند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول