اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان خبر داد

انجام 99 درصد برنامه زیرساختی و اجرایی پزشک خانواده در تویسرکان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از انجام 99 درصد برنامه‌های زیرساختی و اجرایی پزشک خانواده خبر داد و گفت: در صورت تأمین نیروی پزشک عمومی مورد نیاز برای عملیاتی کردن پزشک خانواده از آمادگی کامل برخورداریم.

انجام 99 درصد برنامه زیرساختی و اجرایی پزشک خانواده در تویسرکان

حسن حسینی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه پزشک خانواده برنامه‌ای ملی با اهدافی بلندمدت به عنوان پزشک سلامت ایرانیان در سراسر کشور در حال اجراست، افزود: این طرح همه افرادی که از خدمات بیمه دریافت می‌کنند و یا از این مهم بی‌بهره هستند برای همه آحاد جامعه یک نوع بیمه مشترک و ثابت به عنوان دفترچه بیمه سلامت ایرانیان صادر خواهد شد.

وی از اجرای طرح پزشک خانواده در پنج منطقه شهرستان تویسرکان به عنوان پایگاه مراجعه خبر داد و گفت: مراکز شهید مدنی، اسلام‌آباد، شهید صدوقی، 17 شهریور و امام خمینی(ره) پایگاه‌های پنچ‌گانه هستند که به جمعیت زیر پوشش پزشک خانواده در شهرستان تویسرکان خدمات‌دهی خواهند داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه 108 هزار و 645 نفر تویسرکانی از چتر حمایتی پزشک خانواده شهری بهره‌‌مند می‌شوند، متذکر شد: طرح پزشک خانواده هرم جمعیتی شهری تویسرکان، سرکان و فرسفج را به تعداد 53 هزار و 496 نفر و جمعیت روستایی 55 هزار و 149 نفر در آینده خیلی نزدیک به طور کامل پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمت به 2 هزار و 500 نفر یک پزشک و پرستار در طرح مذکور در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: هر تیم پزشکی برای حجم جمعیت 10 هزار نفری از ترکیب 17 عامل نظیر چهار پزشک، چهار پرستار و ماما، سه نیروی بهداشت خانواده، کارشناس تغذیه و بهداشت روان، تکنسین اسناد پزشکی، نیروی مبارزه، نیروی محیط، سریدار و خدمه است.

حسینی‌زاده خدمات‌دهی پزشک خانواده شهری را در سه سطح اعلام کرد و متدکر شد: در سطح یک خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشک خانواده ارائه می‌‌شود و پزشک پس از معاینه اولیه در صورت لزوم به تجویز دارو و یا ارجاع به مراکز تخصصی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه هزینه ویزیت، دارو، تزریقات و... در پزشک خانواده سطح یک رایگان است و همچنین پزشک خانواده ملزم به تشکیل پرونده برای تک تک افراد زیر پوشش و انجام معاینه‌های غربالگری دوره‌ای است، اضافه کرد: ارجاع بیمار از پزشک خانواده شهری سطح یک به دو به تشخیص پزشک بستگی دارد و در مرحله دو، بیمار تنها 10 درصد از هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به اینکه خدمات درمانی و توانبخشی به شکل سرپایی و بستری توسط پزشک متخصص پزشک خانواده شهری سطح دو صورت می‌گیرد، افزود: ارائه خدمات درمانی و توانبخشی در پزشک خانواده شهری سطح سه توسط پزشکان فوق ‌تخصص انجام می‌شود.

حسینی‌زاده اجرایی شدن طرح پزشک خانواده را نویددهنده تحولی مطلوب و ارزشمند در زمینه بهداشت و درمان کشور خواند و تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت جمعیت زیر پوشش، دسترسی آسان افراد جامعه به امکانات پزشکی، ارائه خدمات مناسب در نظام سلامت، کنترل هزینه‌های درمان، افزایش کیفیت خدمات و برقراری نظام ارجاع اهداف کلیدی و رهاورد ارزشی این مهم در حوزه بهداشت و درمان جامعه است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح هر بیمار با مراجعه به پزشک خانواده از یک پرونده الکترونیکی سلامت که در آن تاریخچه مراجعات بیمار و تمام اطلاعات مربوط به بهداشت و سلامت فرد مورد نظر ثبت شده است بهره‌مند می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان افزود: این پرونده در تمام نقاط کشور تنها با رضایت فرد زیر چتر حمایتی پزشک خانواده قابل دسترسی خواهد بود.

وی از انجام 99 درصدی برنامه‌های زیرساختی و اجرایی پزشک خانواده در تویسرکان خبر داد و تصریح کرد: سرشماری و ثبت متقاضیان طرح پزشک خانواده شهرستان پایان ‌یافته و امروز تویسرکان در این مهم در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان پیشتاز است.

حسینی‌زاده در پایان با بیان اینکه ما برای اجرای طرح پزشک خانواده فقط به پزشک عمومی نیاز داریم، تأکید کرد: شهرستان تویسرکان در صورت تأمین نیروی پزشک عمومی برای عملیاتی کردن پزشک خانواده در سه شهر تویسرکان، سرکان، فرسفج و جمعیت روستایی تعریف شده از آمادگی کامل برخوردار است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول