اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعدازظهر امروز

طرح پزشک خانواده در چالوس آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر استان مازندران، طرح پزشک خانواده در چالوس آغاز به‌کار کرد.

طرح پزشک خانواده در چالوس آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، در این مراسم که با حضور قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار چالوس و مسئولان شهرستان چالوس برگزار شد، مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: بعد از مدت‌ها تلاش و پیگیری اعضای کمیته اجرایی امروز شاهد آغاز بکار طرح پزشک خانواده هستیم تا مردم از مزایای این طرح بزرگ و ارزشمند استفاده کنند.

شهرام شکرزاده افزود: از جمعیت 122 هزارنفری شهرستان 117 هزار نفر اطلاعات‌شان را به سیستم وارد کردند که این میزان 96 درصد جمعیت را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمعیت شهری 53 هزارنفر و 200 نفر مشمول این طرح بودند و بیش از 37 هزارنفر پزشک خانواده خود را انتخاب کردند، اظهار داشت: این میزان نیز 70 درصد جمعیت چالوس را شامل می‌شود و حدود 30 درصد باقی ماندند که انتظار می‌رود با مشاهده موفقیت این طرح به مراکز مربوطه مراجعه و نسبت به انتخاب پزشک اقدام کنند.

* حق ویزیت 1500 تومانی

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس ادامه داد: این طرح نه تنها برای مردم بلکه برای نظام سلامت ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در سطح دو این طرح حدود 80 درصد کل متخصصان شهرستان برای همکاری در این طرح قرارداد بستند که شاید در سطح استان نیز کم‌نظیر باشد، گفت: مطابق تعرفه بعد از اجرای طرح مردم می‌توانند به مطب متخصص هم مراجعه و تنها یک‌هزار و 500 تومان حق ویزیت پرداخت کنند و  بقیه را بیمه متقبل می‌شود و در صورت بستری شدن در بیمارستان نیز تنها 10 درصد را مردم پرداخت می‌کنند.

شکرزاده با بیان اینکه سه مرکز مجری طرح پزشک خانواده در چالوس مشخص شده، تصریح کرد: با 32 نفر از پزشکان قرارداد داریم که شامل بخش خصوصی و دولتی می‌شود.

* مشغول آموزش پزشکان مورد نظر هستیم

 

رئیس بیمه خدمات درمانی چالوس نیز در این مراسم یادآور شد: در بحث عقد قراردادها تمام اقدامات انجام شده و شرایط برای اجرای موفق طرح آماده است.

رضا محمدپور عنوان کرد: هم‌اکنون نیز در اداره مشغول آموزش پزشکان مورد نظر هستیم تا بتوانیم این طرح را با کیفیت هرچه تمامتر اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد مسائل مالی هم از سوی استان قول‌هایی داده شده تا مطالبات قبلی به صفر رسیده و بودجه خوبی را برای این طرح در نظر بگیرند.

* رشد توسعه همه‌جانبه در بخش بهداشت

 

فرماندار چالوس نیز در این مراسم با تقدیر از کمیته اجرایی این طرح در شهرستان چالوس گفت: خرسندیم که در راس اجرای این طرح مدیریت مرکز بهداشت و درمان چالوس که از مدیران بسیار متواضع و پرتلاش ما هستند قرار دارد.

سیدقدیر رضایی متذکر شد: رشد چشمگیر و توسعه همه‌جانبه در بخش بهداشت نشان از نگاه ویژه دولت به سلامت افراد دارد که در همین راستا گام‌های خوبی در شهرستان چالوس برداشته شده و مردم از مزایای آن بهره‌مند شده و می‌گردند.

فرماندار چالوس در پایان از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تقدیر ویژه به‌عمل آورد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول