اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن داروسازان ایران:

نقش داروسازان در پزشک خانواده هنوز روشن نیست

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه نقش داروسازان در پزشک خانواده هنوز روشن نیست، گفت: باید در تعرفه‌های موجود نقش پژوهش را در نظر بگیریم تا بتوانیم در این صنعت پیشرفت کنیم و توقف نداشته باشیم.

نقش داروسازان در پزشک خانواده هنوز روشن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رهبر مژدهی‌آذر ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین گردهمایی مدیران انجمن‌های داروسازان ایران که در سالن آمفی تئاتر هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اخیراً در وزارت بهداشت اقداماتی برای داروسازان انجام شده است که یکی از این اقدامات تنظیم سند اخلاق داروسازی کشور است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: این سند برای تمام انجمن‌ها ارسال شده است و انجمن‌هایی که آن را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد قدر و منزلت جایگاه داروسازان را نمی‌دانند، تصریح کرد: داروسازان در دسترس‌ترین اعضای حلقه‌های پزشکی هستند که در خدمات سلامت نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به تحریمی که در حال حاضر از طرف دشمن بر ایران اسلامی وارد شده است، اگر تلاش و همکاری داروسازان وجود نداشت مشکلات بسیار حادی برای سلامت جامعه به وجود می‌آمد.

مژدهی‌آذر با اشاره به خودکفایی نسبی امور دارویی که در کشور به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: داروسازان توانسته‌اند با تهیه داروهای نوترکیب و ساخت داروهای قدیمی دیگر در داخل کشور و همچنین توزیع عادلانه داروها در سطح داروخانه‌ها، تا حدود زیادی تحریم دشمن را سرکوب کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که برای داروسازان وجود دارد، تاکید کرد: باید اقتصاد این انجمن را تقویت کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم بهتر انجام شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه نقش داروسازان در پزشک خانواده هنوز روشن نیست، اظهار کرد: باید در تعرفه‌های موجود نقش پژوهش را در نظر بگیریم تا بتوانیم در این صنعت پیشرفت کنیم و توقف نداشته باشیم.

مژدهی‌آذر با بیان اینکه جامعه مالی و پزشکی کشور از نظر مالی فلج شده است، تصریح کرد: افزایش سالانه مالیات یکی از مشکلاتی است که علاوه بر تعرفه‌های کم سبب مشکل‌دار شدن داروخانه‌ها شده است.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول