اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

65 درصد مطب‎های گلستان واجد شرایط اجرای طرح پزشک خانواده هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: 65 درصد مطب‎های گلستان واجد شرایط اجرای طرح پزشک خانواده هستند.

65 درصد مطب‎های گلستان واجد شرایط اجرای طرح پزشک خانواده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد نعیمی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: 35 درصد مطب‎های گلستان به دلیل عدم فضای استاندارد، عدم تجهیز به رایانه و اینترنت فعلا شرایط اجرای طرح پزشک خانواده را ندارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه برای اجرای طرح پزشک خانواده به وزیر بهداشت و درمان اعلام آمادگی شده است تصریح کرد: برای اجرای این طرح به مراکز درمانی هفت شهرستان 1.5 میلیارد تومان تجهیزات اضافه شده است و 1.5 میلیارد تومان نیز به منظور بازسازی بخش پزشکی و اداری تخصیص داده شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: بنا بود 10 مهر ماه امسال وارد فاز اجرای طرح پزشک خانواده شویم که برای اجرای این اقدام نیاز به بسترسازی داشتیم که یکی فراهم کردن ای‌تی در مراکز درمانی بود لذا طی تفاهم‌نامه‎ای که بین شرکت مخابرات استان و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد.

وی بیان داشت: اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان از سوی وزارتخانه تامین و برای اجرای طرح پزشک خانواده اختصاص یافت که در حال حاضر بستر برای ای‌تی فراهم است.

نعیمی یادآور شد: در حال حاضر تمام پایگاه‎ها و مراکز بهداشتی، درمانی مجری طرح پزشک خانواده به خطوط اینترنت پرسرعت برای اجرای این طرح مجهز هستند که این اتفاق مبارک به میمنت طرح پزشک خانواده اتفاق افتاد.

وی ثبت‎نام دقیق مردم نواحی شهری این هفت شهرستان را از دیگر دغدغه‎های اجرای طرح پزشک خانواده برشمرد و افزود: تعداد جمعیت این هفت شهرستان تقریبا حدود 59 هزار و 687 خانوار است که شامل 264 هزار نفر جمعیت شهری در مرحله اول در سامانه سلامت ایرانیان ثبت شد که این اقدام نیز در جای خود قابل توجه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از دیگر دغدغه‎های اجرای طرح پزشک خانواده را هماهنگی آموزش و توجیه همکاران پزشک عنوان کرد و ابراز داشت: طرح پزشک خانواده شهری برخلاف طرح پزشک خانواده روستایی، مطب پزشک خانواده به عنوان پایگاه سلامت است و سازمان بیمه با پزشک و تیم پزشکی قرارداد مستقل می‎بندد و دانشگاه علوم پزشکی فقط بستر را برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری فراهم می‎کند.

نعیمی با بیان اینکه 269 نفر از پزشکان شهرستان گرگان برای این طرح اعلام آمادگی کردند خاطر نشان کرد: در حال حاضر در 112 پزشک عمومی و هشت پزشک متخصص برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت‎نام کرده‎اند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول