اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

سازمان‌های بین‌المللی به دلیل منفعت‌طلبی میانمار را فراموش کرده‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: مجامع بین‌المللی تنها به منافع خود اهمیت داده و بر همین اساس هم موضع‌گیری می‌کنند زیرا در قضیه سوریه دخالت کرده اما بحرین و میانمار را فراموش کرده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی به دلیل منفعت‌طلبی میانمار را فراموش کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جمع رؤسای پلیس راه‌ کشور ابراز کرد: دشمنان سعی می‌کنند با القای مسائلی چون پلورالیسم دینی ایمان مسلمانان را تضعیف کنند.

وی افزود: تقویت علم و ایمان از راه‌های صحیح از جمله راهکارهای مقابله مسلمانان با دشمنان محسوب شده و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید فرهنگ جهاد و شهادت را یکی از عوامل پیروزی مسلمانان در همه دوران‌ها دانست و گفت: ایمان قوی موجب می‌شود که مسلمانان از شهادت در راه خدا نهراسیده و به مقابله با دشمنان بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: هر فرد مسلمان دارای وظایف فردی و اجتماعی است که باید نسبت به همه آن‌ها توجه ویژه نشان دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: علم‌آموزی و رعایت تقوای الهی از جمله تکالیف فردی مسلمانان هستند که اهمیت آن‌ها بسیار زیاد است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف اجتماعی مسلمانان گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) «هر کس به کار مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست» زیرا اسلام امت واحده را مدنظر قرار داده و مرزهای جغرافیایی را ملاک نمی‌داند.

وی در ادامه به فجایع میانمار اشاره و ابراز کرد: نسل‌کشی مسلمانان توسط بوداییان و آواره کردن زنان و کودکان چیزی است که امروز در این کشور رخ می‌دهد اما سازمان‌های بین‌المللی در این رابطه سکوت کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: تفاوتی میان مسلمانان میانمار با مسلمانان دیگر کشورها وجود ندارد و ما باید در مقابل آن‌ها احساس وظیفه داشته باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به سکوت سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در میانمار گفت: این در حالی است که اگر همین مسئله در برخی دیگر از کشورها صورت می‌گرفت این سازمان به سرعت واکنش نشان می‌داد.

وی تصریح کرد: مجامع بین‌المللی تنها به منافع خود اهمیت داده و بر همین اساس موضع‌گیری می‌کنند زیرا در قضیه سوریه دخالت کرده اما بحرین و میانمار را فراموش کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به دیگر وظایف اجتماعی و فردی مسلمانان بیان داشت: توجه به شغل و کاری که انسان انجام می‌دهد از جمله تکالیف آدمی است و در این زمینه تأکیدات فراوانی از جمله در نهج‌البلاغه وجود دارد مانند اینکه حضرت علی(ع) شغل را امانتی در دست افراد معرفی می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: همه مشاغل و سمت‌ها از جمله نمایندگی مجلس و سایر مسئولیت‌ها امانتی هستند که جامعه در اختیار اشخاص می‌گذارد و نگاه به کارها باید بر همین اساس یعنی حفظ امانت باشد.

وی ادامه داد: تأمین امنیت راه‌ها از جمله اموری است که به عنوان امانتی بزرگ در اختیار پلیس راه کشور قرار گرفته و شما امروز نگهبانان و حافظان امنیت در کشور هستید.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه امنیت و عدالت از جمله اموری هستند که در هر جامعه نیاز به آن‌ها احساس می‌شود عنوان داشت: مسلمان واقعی کسی است که به حقوق خود و دیگران آگاه بوده و در راستای استیفای آن‌ها تلاش کند.

این مرجع تقلید گفت: تأمین امنیت در همه زمینه‌ها از جمله اموری است که کشور به آن نیاز دارد و رشد و تعالی هر جامعه نیز به آن وابسته است.

وی با اشاره به تشکیل نظامی ولایی در ایران پس از انقلاب اسلامی افزود: مردم ایران پس از قرن‌ها توانستند به برکت انقلاب از زیر سلطه استعمار خارجی و استکبار داخلی رهایی یابند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول