اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

سازمان ملل به جای سوریه به اوضاع میانمار رسیدگی کند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: سازمان ملل به جای اینکه در سوریه جلوی بشار اسد را به دلیل ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها بگیرد به اوضاع کشور میانمار رسیدگی کند.

سازمان ملل به جای سوریه به اوضاع میانمار رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار کارکنان سازمان هوا و فضا و همچنین پرسنل مجتمع آموزشی کوثر در سخنانی با اشاره به ماجرای غدیر خم و گردهم آمدن تمام کاروان‌ها برای ابلاغ پیام غدیر از سوی پیامبر گرامی اسلام گفت: از سوی خداوند متعال ابلاغ شد که پیامبر علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کند تا دین کامل شود و این مهم نشان‌دهنده جایگاه امامت در کنار رسالت است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره ولایت و خلافت امیرالمؤمنین گفت: غدیر خم روزی سرنوشت‌ساز برای مسلمانان است و در این روز جانشین پیامبر معرفی شدند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام معصوم نیز جانشین عام ایشان علما هستند، گفت: تقوا، عدالت، مدیریت، تدبیر و شجاعت از ویژگی‌های شخصی است که بر مسند جانشین امام قرار می‌گیرد و امروز نظام اسلامی با حضور آیت‌الله خامنه‌ای که دارای همه این ویژگی‌ها هستند هدایت و رهبری می‌شود.

وی با اشاره به حکومت بنی‌امیه و پس از آن بنی‌عباس گفت: اینها موجب شدند که مسیر حرکت جامعه اسلامی دچار انحراف شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف تشکیل سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: در منشور 27 ماده‌ای سازمان ملل متحد آزادی ملت‌ها و استقلال دولت‌ها مورد تاکید قرار گرفته است ولی برای پنج کشور آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه حق وتو در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این کشورها به دروغ ادعای دموکراسی و حقوق بشر را دارند تاکید کرد: در حالی که در کشور میانمار بیش از 100 هزار نفر کشته و آواره شده‌اند و خانه بسیاری از مردم روی سر آنها خراب شده است سازمان ملل جلوی بشار اسد را به جرم ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها می‌گیرد و کشورهایی نظیر قطر، ترکیه، عربستان و... به سوریه لشکرکشی می‌کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در بحرین آل خلیفه جنایات متعددی مرتکب می‌شود، ادامه داد: در این شرایط غربی‌ها در سوریه به دنبال جنجال‌آفرینی هستند.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی باید بیدار باشیم چرا که انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه موجب بیداری مردم ایران شد در دنیا نیز ایفاگر نقش بیدارگری است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن مهم در نظام اسلامی هستند خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای انتظار ظهور امام عصر(عج) حفظ نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول