اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

خادم‌الحرمین حتی یک بار هم کشتار مسلمانان میانمار را محکوم نکرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از سران کشورهای اسلامی مبنی بر سکوت آنان در قبال کشتار مسلمانان میانمار گفت: خادم‌الحرمین پرمدعا حتی یک مرتبه هم در خطبه‌های خود کشتار مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم نکرد.

خادم‌الحرمین حتی یک بار هم کشتار مسلمانان میانمار را محکوم نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شنبه شب در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه از عوامل مهم امنیت و آرامش در جامعه تمسک به اهل بیت (ع) است اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به دلیل اینکه امامت و حق را زیر پا گذاشتند، جنایت‌های بسیاری رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه اگر امامت را می‌پذیرفتند، حجاج بن یوسف ثقفی به حکومت نمی‌رسید که این همه انسان بی‌گناه و مظلوم را به قتل برساند تصریح کرد: امروز هم به دلیل بی‌توجهی به اهل بیت (ع) مسلمانان عالم قتل‌‌عام می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از سران کشورهای اسلامی مبنی بر سکوت آنان در قبال کشتار مسلمانان میانمار اظهار کرد: امروز کودکان و بچه‌های بی‌گناه میانماری در حالی که زنده هستند، به سیخ کشیده شده و سوزانده می‌شوند. 

رفیعی با تاکید بر اینکه کودکان عراقی اعدام می‌شوند اما صدایی از سران مدعی کشورهای اسلامی شنیده نمی‌شود، تصریح کرد: در بحرین مسلمانان و شیعیان این گونه قتل‌عام می‌شوند اما هیچ توجهی به آنان نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه خادم‌الحرمین پرمدعا که خود را نماینده اسلام می‌داند، حتی یک مرتبه هم در خطبه‌های خود کشتار مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم نکرده است خاطر نشان کرد: در زمان کشتار مردم مظلوم غزه نیز این سران پرمدعا سکوت پیشه کرده بودند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه موضوع سوزانده شدن کودکان میانماری چه ارتباطی به مسئله شیعه و سنی دارد که عده‌ای آن را مطرح می‌کنند، اضافه کرد: رسول اکرم (ص) به احترام جنازه یهودیان می‌ایستاد و می‌فرمود انسان‌ها حرمت دارند.

رفیعی با تاکید بر اینکه امروز مسلمانان مظلوم عالم قتل عام می‌شوند، اما سران سعودی و مفتی‌های وهابی به جای محکومیت، فرمان قتل جوانان شیعی در کشورهای اسلامی را صادر می‌کنند خاطر نشان کرد: مفتی‌های وهابی تفکر پوسیده خوارج نهروان را دارند.

وی افزود: در تاریخ نقل شده است خرمایی در مقابل باغی در محله‌ای افتاده بود یکی از خوارج آمد خرما را بخورد، خوارج دیگر گفت این حق‌الناس است چون معلوم نیست از کجا آمده و آیا صاحب آن راضی است یا خیر؛ در همین حال عبدالله بن خباب از صحابه پیامبر (ص) به همراه همسر باردار خود از این محل می‌گذشت، این خوارج با بی‌رحمی تمام عبدالله و همسر وی را به قتل رساندند و کودک را از رحم مادر بیرون آوردند و با نوک شمشیر خود به آزار وی پرداخته و سپس کودک را به قتل رساندند.  

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این افراد سه نفر انسان را بی‌دلیل به قتل رساندند در حالی که در مورد خرمایی بحث می‌کردند که خوردن آن آیا حق‌الناس است یا خیر.

رفیعی با تاکید بر اینکه تفکر خوارج از خطرناک‌ترین تفکراتی بود که در اسلام ظهور کرد افزود: تفکر کسی که قتل حجت خدا در مسجد خدا و به اسم خدا را لازم می‌داند، بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه تفکر خوارج در وهابیت تجلی پیدا کرده است تصریح کرد: شکل جدید خوارج، در وهابیت ظهور پیدا کرده و موجب قتل‌عام مسلمانان و شیعیان بی‌گناه و مظلوم در عالم شده است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خوارج فقط خود را مسلمان می‌دانستند و دیگران را کافر و مشرک می‌شمردند خاطر نشان کرد: تفکر جمود و بی‌روح خوارج در دوران امام صادق (ع) از بین رفت، اما امروز در فرقه‌ای دروغین با عنوان وهابیت متجلی شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه وهابیت تحجر و عقب‌ماندگی را تبلیغ می‌کند اظهار کرد: وهابیت روح و مغز اسلام را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه جریان وهابیت از اهل تسنن به طور کامل جدا است تصریح کرد: در کشور مصر علمای اهل تسنن کتاب‌هایی علیه فرقه ضاله و دروغین وهابیت تألیف کرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تفکر وهابیت تعلقی به اسلام ندارد خاطر نشان کرد: تفکر و روش وهابیت با مبانی ائمه معصومین (ع) و صحابه پیامبر اکرم (ص) تفاوت دارد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول