اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی-2:

میانمار عرصه نسل‌کشی مسلمانان / جهان اسلام به‌پاخیزد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان در کشور میانمار بر حمایت قاطع مسلمانان جهان از مردم این کشور تاکید کرد.

میانمار عرصه نسل‌کشی مسلمانان / جهان اسلام به‌پاخیزد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله خاتمی دوشنبه شب در بازدید از غرفه کشور میانمار در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم که در صحن جواد‌الائمه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شده است،‌ وضعیت این کشور را بسیار دردناک دانست و گفت: میانمار به عرصه نسل‌کشی مسلمانان تبدیل شده است که امیدواریم جهان اسلام در برابر این جنایت بزرگی که در میانمار در حال شکل‌گیری است یکپارچه به پاخیزد.

وی با اشاره به اینکه مقامات سازمان ملل که تاکنون وارد عرصه نمی‌شدند هشدار داده و اعلام خطر کردند، یادآور شد: وحشیانه‌ترین جنایت در میانمار در حال انجام است که ان‌شاءالله همه مسلمانان در این زمینه کمک کنند.

خبرگزاری‌های دینی غنی‌تر و هنری‌تر عرضه شود

امام جمعه تهران در بازدید از غرفه‌های خبرگزاری‌های ایکنا، ابنا و المصطفی با بیان اینکه رسانه زبان یک تشکیلات است که هر چه زیباتر، گویاتر و جذاب‌تر باشد تاثیرگذارتر است، تصریح کرد: امروز رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها حکم زبان هر تشکیلاتی را دارند و به نظر می‌رسد در این عرصه هر چه سرمایه‌گذاری شود به خصوص در عرصه خبرگزاری‌های دینی گامی برای تبلیغ دین برداشته شده است.

وی با بیان اینکه انتظار کار قرآنی از طلاب بیشتر است ابراز داشت: همه درس‌هایی که ما می‌خوانیم مقدمه فهم قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است بنابراین جا دارد که حوزه علمیه در همه عرصه‌های معارفی کمک کند.

روح سیره حضرت زهرا(س) در عرصه اجتماع عفاف بود

وی در بازدید از غرفه کانون حجاب فعالیت‌های این کانون را خدمت بزرگی دانست و گفت: روح سیره حضرت زهرا(س) در عرصه اجتماع عفاف بود و در کربلا هم این قصه عفاف را تا آخرین لحظه شاهد هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بازدید از یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه «محراب اندیشه» با بیان اینکه آنچه مردم ما از ابتدای انقلاب می‌خواستند یک جامعه و زندگی اسلامی بود، ابراز داشت: من معتقدم این هدف از همین راهی که شما انتخاب کردید تأمین خواهد شد.

وی همچنین به ارائه پیشنهادی در خصوص ترویج حجاب در مدارس پرداخت و گفت: از جمله کارهایی که می‌توانیم در ارتباط با حجاب انجام بدهیم و انجام ندادیم این است که به دختر خانمی که کلاس سوم دبستان است و کم کم به تکلیف می‌رسد موقع نام‌نویسی یک بروشور دو یا سه صفحه‌ای در مورد حجاب بدهیم و تاکید کنیم که حتما آن را مطالعه کند.

خاتمی افزود: همین طور برای کلاس چهارم مطالب این جزوه را قوی‌تر کنیم و در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز به همین ترتیب ادامه دهیم. زمانی که دختر خانم برای نام‌نویسی می‌آید مطالب هنری، جذاب، متین و کوتاه را به او بدهیم تا مطالعه کند و این گام ارزشمندی است.

وی تاکید کرد: معنای قرآنی حجاب و فتوای مراجع را بگیرید و به عبارت دیگر یک کار کاملا توضیح المسائلی انجام دهید.

ضرورت تربیت مدیران متدین برای نسل آینده

امام جمعه تهران در ادامه بازدید از نمایشگاه «محراب اندیشه» با بیان اینکه متدین بودن مدیران نسل آینده مهم است، اظهار داشت: این کارهای مقدسی که شما انجام می‌دهید گامی در راستای رسیدن به این هدف مقدس است.

وی افزود: جوانانی که در کانون‌ها پرورش می‌یابند چه طلبه شوند، چه به دانشگاه بروند و مدیریت‌های کلان کشور را بگیرند در هر حال خدمتی ارزشمند در راستای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول