اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

استان زنجان 31 درصد از تعهد اشتغال خود عقب است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: استان زنجان 31 درصد از میزان تعهدات اشتغال خود عقب است و باید این کسری جبران شود.

استان زنجان 31 درصد از تعهد اشتغال خود عقب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال استان زنجان اظهار داشت: در مجموع میزان تعهدات استان زنجان برای ایجاد اشتغال در سال جاری 45 درصد تعهدات استان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 52 هزار فرصت شغلی در استان زنجان ایجاد شده بود، خاطر نشان کرد: میزان تعهدات استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری بیش از 24 هزار نفر است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر فقط 69 درصد از تعهدات اشتغال آبانماه سال جاری محقق شده است، اضافه کرد: 31 درصد از تعهدات محقق نشده و باید دلیل این امر بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای تحقق تعهدات اشتغالزایی متناسب با زمان‎بندی حرکت کنیم، تصریح کرد: این در حالی است که شرایط اقتصادی موجود تاثیر بسیار زیادی در توجیه طرح، اراده صاحب طرح و تصمیم مجری طرح خواهد داشت.

رئوفی‎نژاد با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‎های معرفی شده برای صاحبان خود قابل تجدید نظر است، ادامه داد: باید با مرور دوباره طرح‎ها، طرح‎هایی که توجیه اقتصادی ندارند حذف و طرح‎های جدید را جایگزین کنیم.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح‎های کشاورزی اختصاص یافته است، یادآور شد: 10 درصد از اعتبارات این صندوق نیز برای طرح‎ها و پروژه‎های صنعتی در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت بزرگ اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده خوبی کرد، تصریح کرد: متاسفانه در بخش کشاورزی هیچ استفاده‎ای از این اعتبارات نشده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود در زمینه ابلاغ بانک مرکزی به بانک‎ها با تاکید بر اینکه ابلاغیه‏ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی را می‏پذیریم، اضافه کرد: بانک‎ها باید در قالب و چارچوب قوانین خود عمل کنند.

رئوفی‎نژاد اظهار داشت: از آنجایی که برخی از طرح‎های جدید توجیه اقتصادی خوبی دارند بانک‎ها می‎توانند خود پیگیر این طرح‎ها باشند.

وی با اشاره به اینکه تابلوی راهنمای استان زمان‎بندی تحقق سهم اشتغال است، ادامه داد: بحث اشتغال از مباحث مهمی است که باید با جدیت زیادی در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول