اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان خبر داد

بهره‌مندی 340 نفر از عشایر دشتستان از تسهیلات اشتغال

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان گفت: 340 نفر از عشایر شهرستان متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در رشته‌های پرورش گوسفند و بز، زنبورداری و صنایع دستی هستند که پرونده آنها به بانک ارسال شده است.

بهره‌مندی 340 نفر از عشایر دشتستان از تسهیلات اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اسفندیار محمدی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین اهدافی است که مسئولان به آن توجه دارند و تمام اهداف خود را در این مسیر به کار بسته‌اند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: عشایر یکی از اقشار مهم در توسعه صنایع دامداری و کشاورزی و به تبع آن توسعه اقتصادی میهن اسلامی هستند و ارائه خدمات مطلوب بر اساس نیازهای ایشان از مسائل مهمی است که مسئولان امور عشایر دشتستان با جدیت در دستور کار قرار داده‌اند.

محمدی بیان داشت: بازدیدهای مکرر از مناطق عشایر نشین و حضور در بین عشایر شهرستان دشتستان از رویکردهای مهم اداره امور عشایر این شهرستان در سال‌های اخیر است و با حرکت در این مسیر بخش اعظمی از نیازها و خواسته‌های عشایر دشتستان را مرتفع کرده‌ایم.

وی تامین آب مورد نیاز عشایر دشتستان را یکی از اقدامات مهم این نهاد در سال جاری دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 750 تانکر ثابت برای تامین آب عشایر این استان در مناطق قشلاقی دشتستان تهیه شده و این اقدام نقشی مهم در رفع نیاز آبی عشایر این شهرستان دشتستان داشته است.

این مسئول در ارتباط با نحوه تامین آب این تانکرها اذعان داشت: آب این مخزن‌ها در نوبت‌های متعدد در طول مدت استقرار عشایر در این منطقه، با تانکرهای سیار تامین می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان با اشاره به این که کوچ عشایر به این منطقه قشلاقی آغاز شده و تا هفته آینده به‌طور کامل در بخش‌های ارم، بوشکان، شبانکاره و مرکزی مستقر خواهند شد عنوان کرد: مناطق استقرار عشایر از هر لحاظ آماده شده و آمادگی ارائه خدمات مطلوب به ایشان را داریم.

محمدی ابراز داشت: احداث پنج آب انبار نیز در مناطق عشایری تنگ ارم، بوشکان و شبانکاره با هدف تامین آب مورد نیاز عشایر به نحو مطلوب در ایام مختلف سال از پروژه‌های مهمی است که با تلاش و پیگیری مسئولان دشتستان در سال جاری به اجرا درآمده است.

وی گفت: در سال جاری 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عشایری نظیر آبرسانی، جاده سازی، نگهداری راه‌های عشایری و احداث آب انبار در این شهرستان پیشنهاد شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان متذکر شد: از ابتدای سال جاری 340 نفر از عشایر شهرستان متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در رشته‌های پرورش گوسفند و بز، زنبورداری و صنایع دستی هستند که پرونده آنها به بانک ارسال شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول