اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

جشنواره تئاتر فجر به تبادل فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد جان می‌بخشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری بیست و چهارمین جشنواره منطقه 3 تئاتر فجر در این استان را جان بخشیدن به تبادل فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی کرد.

جشنواره تئاتر فجر به تبادل فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد جان می‌بخشد

کرم‌الله محمدپور در حاشیه آماده‌سازی مقدمات برگزاری بیست و چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در منطقه 3 به میزبانی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین کشوری افتتاح شد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به حضور خبرنگاران کشوری و بین‌المللی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبر‌گزاری‌ها 31 استان کشور و هر استان با 50 نشریه و 30 کشور با 80 خبرنگار حضور چشمگیری در این عرصه خواهند داشت.

محمدپور در ادامه به برگزاری غرفه‌های مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اذعان کرد: این نمایشگاه به همت خانه مطبوعات استان جهت اطلاع‌رسانی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای خبری دایر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی خبرنگاران با مسائل روز خبری و تعامل و گفت‌وگو با مدیران و مسئولین دیگر استان‌ها به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تعداد 40 نفر از خبرنگاران نشریات استانی و خبرگزاری‌ها جهت بازدید به نمایشگاه بین‌المللی تهران اعزام شدند.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به نحوه پوشش خبری این استان اشاره کرد و گفت: این استان از نظر کمی در بحث مطبوعات جزو استان‌های برتر بوده که برای مطلوب شدن از لحاظ کیفیت، مسئولان به فکر آماده کردن زیرساخت‌های لازم هستند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی روزنامه‌نگاری و خبرنگاری اشاره کرد و گفت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر این قشر از جامعه هدف با مسائل روز سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور و دنیا تلاش در جهت آگاهی‌بخشی بیشتر به این قشر داریم.

محمدپور دیگر برنامه‌های ارائه شده به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی و صدور کارت خبرنگاری، آموزش مقدماتی و تکمیلی و همچنین تشکیل خانه مطبوعات عنوان کرد و گفـت: این اداره‌‌کل به عنوان متولی امر پی‌گیر بیمه و مسکن خبرنگاران از سوی وزارتخانه بوده که اقدامات لازم تا حدود زیادی صورت گرفته است.

این مسئول فرهنگی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات به عنوان متولیان امر وظیفه و رسالت خود را پیگیری مطالبات به حق خبرنگاران قرار داده‌اند که امید است در افقی روشن شاهد پیشرفت روزافزون در عرصه‌های مختلف خبری باشیم.

وی اذعان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دستگاه متولی فرهنگی وظیفه دارد که بستر و زمینه لازم در تمام حوزه‌های فرهنگی هنری را مهیا کند.

محمدپور اهداف دیگر این مرکز فرهنگی هنری را نشست‌های تخصصی با حضور نویسندگان و مؤلفین در حوزه چاپ و نشر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه داستان و نشست‌های هم‌اندیشی در حوزه مطبوعات عنوان کرد و گفت: ماهانه نشست‌های تخصصی نقد کتاب با حضور مؤلفین در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که در حال حاضر همه انجمن‌ها فعال بوده و از تمام علاقه‌مندان و فرهیختگان جهت همکاری با آنها دعوت به عمل می‌آوریم.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیگر برنامه‌های اجرایی را برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح استانی و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطوح مختلف نقش بسزایی در نحوه مطالعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی و همچنین توجیه خانواده‌ها و نوجوانان در استفاده صحیح از رسانه‌های دیجیتال را دارا است.

محمدپور برگزاری جشنواره‌های ملی در کهگیلویه و بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: جشنواره بیست و چهارمین تئاتر منطقه‌ای فجر به میزبانی یاسوج فرصتی مناسب برای هنرمندان رشته نمایش بوده تا با هنرمندان دیگر استان‌ها و برنامه‌های ارائه شده آنها آشنایی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها عرصه‌ای برای تبادل فرهنگی در بین استان‌ها بوده و نشست‌های نقد در آن بسیار تاثیر‌گذار و مفید ارزیابی شده است که این امر برای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی طلایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول