اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش‌ازظهر امروز صورت گرفت

آغاز جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان

خبرگزاری فارس: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز به کار کرد.

آغاز جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان پیش‌ازظهر امروز در ابتدای برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره به منظور شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام برگزار شده است.

قباد میمنت‌آبادی حضور پرنشاط اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌اللمللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره شامل ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی عنوان کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی این جشنواره در هفت رشته شامل قرائت، حفظ جزء‌های 2،5،7،10،20 و کل قرآن کریم، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز به رقابت‌ می‌پردازند.

دبیرهیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: مرحله استانی این جشنواره در رشته‌های تفسیر، مفاهیم و تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز 19 آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: برگزیدگان استانی هم به مرحله کشوری این جشنواره که اواخر آذرماه جاری در خوزستان برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: منوچهر گرامیاری، زاهد مرادی، اسماعیل تمهیدی و حسین عبدالملکی داوری مرحله استانی این جشنواره در کردستان را برعهده دارند.

271 کانون فرهنگی‌، هنری مساجد در کردستان فعال است

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 94 مسجد فعال در کردستان، گفت: تاکنون 196 کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی و 75 کانون در مساجد شهری استان راه‌اندازی شده است.

دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان سهمیه امسال استان در ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را 40 کانون ذکر کرد و افزود: تاکنون 20 کانون در استان ایجاد شده و تا پایان سال هم 20 کانون دیگر از سهمیه استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: از تعداد کانون‌های فرهنگی هنری فعال مساجد در استان، 16 کانون تخصصی هستند و تنها در یک رشته خاص مانند فناوری اطلاعات، مهدویت و قرآن و عترت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجهز به کتابخانه هستند، اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه‌های مساجد استان دارای 200 هزار عنوان کتاب و 20 هزار عضو هستند.

وی به دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در طول سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری همایش بزرگداشت هاجره خاتون در دهه رضوی، اجرای برنامه‌های مختلفی به منظور گرامیداشت دهه کرامت در کانون‌ها، برگزاری مراسم شب معراج، گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان از جمله برنامه‌های اجرا شده کانون‌ها در سال‌جاری است.

دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان برپایی کلاس‌های اوقات فراغت را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواند و افزود: در تابستان امسال 504 کلاس در 251 پایگاه طرح اوقات فراغت زیر نظر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: 12 هزار نفر تابستان امسال در کلاس‌های مختلف و متنوع اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان شرکت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال طرح قرآنی 1446 با ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر در استان کردستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول