اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس:

جشنواره بین‌المللی بزرگداشت نخستین زن مسلمان در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان از برگزاری جشنواره بین‌المللی بزرگداشت یک‌هزار و پانصدمین سال تولد نخستین زن مسلمان حضرت خدیجه(س) در آستانه هفته وحدت، سوم و چهارم بهمن‌ماه امسال خبر داد.

جشنواره بین‌المللی بزرگداشت نخستین زن مسلمان در تهران برگزار می‌شود

عفت شریعتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: حیات طیبه حاصل عملکرد زن و مرد صالح است و محیط اجتماع با محیط خانه متفاوت است که حفظ کرامت و شأن ایجاب می‌کند تا پوششی مناسب زن ایرانی وجود داشته باشد و در این راستا وظیفه مسئولان فرهنگی است تا با ارائه طرح‌های خوب و مناسب انتخاب را برای آنها آسان کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان افزود: بزرگترین نمایشگاه مانتو در سطح ملی از 9 تا 21 ؛آبان ماه در تهران برگزار می‌شود که طراحان و مبتکران از ماه‌ها قبل طرح خود را آماده کرده‌اند و نزدیک به 10میلیون مانتو در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی مد و لباس در وزارتخانه که از وزارت صنعت و معدن و تجارت، اصناف و معاونت هنری وزارتخانه و سایر صاحب‌نظران تشکیل شده و ماه‌ها است که کار می‌کند و بیش از 100 طرح در نمایشگاه ملی مانتو به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به همایش بین‌المللی حجاب و عفاف که در دهه فجر در تهران برگزار می‌شود، گفت: این همایش با حضور کشورهای مختلف اسلامی برگزار می‌شود که طرح‌های اسلامی ایرانی که مورد سلیقه مخاطبان مسلمان خارج از کشور است در آن به نمایش در می‌‌آید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان تاکید کرد: در آستانه هفته وحدت، سوم و چهارم بهمن ماه جشنواره بین‌المللی بزرگداشت یک‌هزار و پانصدمین سال تولد نخستین زن مسلمان حضرت خدیجه(س) را برگزار می‌کنیم.

شریعتی افزود: در این جشنواره نمایشگاه کتاب، فراخوان شعر، مقاله، رسانه‌های دیجیتالی، مهمانان خارجی و ارائه طریق از دید مراجع کشور را داریم که طرح آن تدوین و وزیر فرهنگ تایید کرده و کار شروع شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف این جشنواره ارائه مقالات درباره شخصیت پیامبر و حضرت خدیجه است که می‌تواند پاسخی به اهانت کنندگان ساحت پیامبر از منظر علمی باشد و از این طریق بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا زنان دانشمند ما در عرصه‌های مختلف آثار علمی خود را تدوین کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان با اشاره به شخصیت حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه به عنوان همسری که بیشترین حمایت از پیامبر داشتند در عرصه‌های مدیریتی نقش آفرینی جدی در زمان خود داشتند که می‌تواند راهکاری برای زن مسلمان امروز باشد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول