اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با فارس

مسیر «فیس آف ایران» در جشنواره سنگ‌نوردی بیستون ایجاد شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: یکی از نتایج جشنواره سنگ‌نوردی بیستون، ایجاد یکی از فنی‌ترین مسیرهای دنیا با نام "فیس آف ایران" در دیواره بیستون بود.

مسیر «فیس آف ایران» در جشنواره سنگ‌نوردی بیستون ایجاد شد

محمدرضا نقدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه چند روز از پایان جشنواره سنگ‌نوردی بیستون می‌گذرد، می‌توان به‌طور دقیق به دستاوردها و نتایج آن توجه کرد و در همین راستا می‌توان این جشنواره را یکی از جشنواره‌های ورزشی موفق دانست.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه افزود: این جشنواره نسبت به دوره قبلی کیفیت بهتری داشت و ورزشکاران بیشتری نیز در آن شرکت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر مزیت‌های این جشنواره نسبت به دوره قبل، می‌توان به شرکت کوهنوردان و بندبازان فنی‌تر جهان در آن اشاره کرد.

نقدی در ادامه با اشاره به اینکه این دوره را می‌توان تکمیل دوره قبل دانست، گفت: دوره قبل را باید پایه این جشنواره محسوب کرد، اما در این دوره از جشنواره با تکمیل نواقص دوره قبل به سطح بهتری از برگزاری رسیدیم.

وی تاکید کرد: یکی از نتایج بارز این دوره، ایجاد یکی از فنی‌ترین  مسیرهای دنیا با نام «فیس آف ایران» در دیواره بیستون بود که توسط سپاستین بوئن، حسن جوادیان و امیر پورشفیق ایجاد شده است.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: میزان رضایت شرکت‌کنندگان خارجی خوب بود، به‌طوری‌که خواستار برگزاری دوباره این جشنواره به‌طور سالیانه شدند.

وی از اعلام رضایت فدراسیون جهانی کوهنوردی خبر داد و گفت: در مکاتبه‌ها و ارتباط‌هایی که با فدراسیون کوهنوردی جهانی و فرانسه در خصوص این جشنواره داشتیم، آن‌ها از این جشنواره اعلام رضایت کرده‌ و نظر مثبتی داشته‌اند.

نقدی تصریح کرد: باید گفت که ما تا رسیدن به سطح استاندارد میزبانی و برگزاری چنین جشنواره‌هایی که در سطح جهان مطرح است، فاصله داریم و ادعا نداریم که به‌طور کامل موفق بوده‌ایم، اما در این جشنواره یک گام به جلو برداشتیم و برای آینده تجربیات بسیاری کسب کردیم.

وی در پایان در خصوص برگزاری دوباره این جشنواره در آینده گفت: فعلاً تصمیمی برای برگزاری دوره آینده جشنواره سنگ‌نوردی بیستون گرفته نشده است، اما قطعاً در مجامعی که در آینده تشکیل خواهد شد، تصمیماتی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول