اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان فیروزه خبر داد

رونمایی از 3 المان همزمان با جشنواره سنگ‌های قیمتی در فیروزه

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار فیروزه گفت: همزمان با برگزاری جشنواره فیروزه از سه المان فیروزه به ‌عنوان نماد حمایت و توجه به این هنر و صنعت در شهرستان فیروزه رونمایی می‌شود.

رونمایی از 3 المان همزمان با جشنواره سنگ‌های قیمتی در فیروزه

علی حکیمی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که از همان ابتدا در شهرستان فیروزه وجود داشت، استخراج به‌روز سنگ فیروزه بود تا از این طریق بتوانیم از این نعمت خدادادی به‌نحو احسنت استفاده کرده و شرایط کار‌آفرینی را برای ساکنان این شهرستان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه راه‌اندازی اتحادیه فیروزه با یک‌هزار و 530 عضو و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، از جمله اقداماتی است که برای حمایت از صنعت فیروزه‌تراشی صورت گرفته است.

معاون فرماندار فیروزه بیان کرد: در ارتباط با نحوه توزیع سنگ فیروزه نیز به دنبال ارائه راهکارهایی هستیم تا این سنگ به شکل متعادل و مقرون به‌صرفه در اختیار صنعتگران قرار بگیرد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه از ظرفیت گردشگری معدن فیروزه می‌توان استفاده‌های زیادی کرد افزود: تونل 15طبقه و 42کیلومتری این معدن می‌تواند جنبه‌های گردشگری زیادی داشته باشد و بازدید از تونل برای گردشگران جذاب خواهد بود.

وی یادآور شد: مبحث ژئوتوریسم در معادن از مباحثی است که به آن پرداخته شده و تاکنون دو مقاله در این موضوع دریافت کرده‌ایم.

معاون فرماندار فیروزه از رونمایی از سه المان شهری در شهرستان فیروزه همزمان با برپایی جشنواره سنگ‌های فیروزه  خبر داد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول