اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان

فراخوان نخستین جشنواره سراسری خورشید ولایت منتشر شد

خبرگزاری فارس: دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر از انتشار فراخوان نخستین جشنواره سراسری خورشید ولایت به مناسبت عید سعید غدیر خم خبر داد.

فراخوان نخستین جشنواره سراسری خورشید ولایت منتشر شد

اسماعیل دست‌افکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:  این جشنواره در سه بخش پوستر، خوش‌نویسی (نستعلیق)، طراحی پوستر، طراحی یادمان و مجسمه (تندیس میادین) برگزار می‌شود.

وی افزود: خلق آثار هنری با بهره‌مندی از روایات و خطابه‌های غدیر و خلق آثار بر اساس رویدادهای مهم فرهنگی، اجتماعی و تاریخی که با محوریت واقعه غدیر شکل‌گرفته از موضوعات این جشنواره است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه کسب معرفت جامعه هنرمندان کشور از جلوه‌های معنوی غدیر برای ایجاد آثار هنری از اهداف این جشنواره است، تاکید کرد: به تصویر کشیدن ابعاد مختلف واقعه غدیر به منظور آشنایی آحاد مردم با فرهنگ غدیر در آثار هنری و تأثیر آن در جامعه در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهب، از هدف‌های دیگر برگزاری این جشنواره است.

وی  با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است، ادامه داد: هر هنرمند تنها مجاز به شرکت در یک رشته هنری است و حداکثر دو اثر خود را می‌تواند در جشنواره شرکت دهد.

دست‌افکن درباره شرایط آثار ارسالی نیز گفت: شرکت‌کنندگان در بخش گرافیک ( پوستر حروف نگاری) و طراحی یادمان و مجسمه باید تصویر آثار خود را از طریق ارسال سی دی  با فرمت JPG و با وضوح 300 dpi به همراه پرینت تصویر اثر در ابعاد A4 به همراه مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تلفن به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ضلع اثر خوش‌نویسی آثار ارسالی حداکثر 150 سانتی متر است، اضافه کرد: شرایط تخصصی آثار  شرکت‌کنندگان بخش طراحی یادمان و مجسمه به زودی اعلام می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر تاکید کرد:  آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره دیگری شرکت کرده باشد و بدیهی است در صورت اثبات این موضوع برای دبیرخانه جشنواره، شرکت‌کننده در هر مرحله‌ای از جشنواره حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام آثار هنری راه‌یافته به جشنواره تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه  در اختیار دبیرخانه جشنواره است  و به استثنای بخش پوستر، بقیه آثار پس ازبرگزاری جشنواره عودت داده می‌شوند.

دست‌افکن افزود: دبیرخانه جشنواره مجاز است برای تهیه کتاب جشنواره از آثار، فیلم و عکس تهیه کند.

وی در ادامه درباره جوایز این جشنواره اظهار کرد: نفرات اول، دوم و سوم هر رشته به ترتیب  12، 10 و هشت میلیون ریال هدایای نقدی دریافت می‌کنند ضمن اینکه لوح افتخار و تنـدیس جشنواره به آنها اهداء می‌شود، همچنین به  تمام هنرمندانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی جشنواره راه پیدا کند، هدیه فرهنگی به همراه گواهی شرکت اعطاء می‌شود.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره سراسری هنری خورشید ولایت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان و صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار می‌شود  و آخرین مهلت ارسال آثار به  این جشنواره  چهارشنبه 15 آذرماه 1391است.

همچنین مراسم افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه دوشنبه 27 آذرماه مصادف با میلاد خجسته امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 7040 233 تماس بگیرند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول