اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو ماه آینده

برنامه پنج ساله شهرداری اردبیل تصویب می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از تصویب برنامه پنج ساله توسعه عمران و آبادانی شهر اردبیل تا دو ماه آینده در شورای شهر خبر داد.

برنامه پنج ساله شهرداری اردبیل تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در نشست اعضای شورای شهر  با نماینده مردم اردبیل در مجلس در بیان مشکلات و معضلات عمران شهری در اردبیل اظهار داشت: شورای شهر با حساسیت ویژه مشکلات و نارسایی‌های شهری را در مناطق مختلف مورد بررسی و دقت نظر قرار می‌دهد تا از طریق شهرداری بتوان در رفع آنها کوشید.

وی به همکاری و هماهنگی خوب شورا و شهرداری در اجرای خوب برنامه‌ها و انجام اولویت‌بندی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ما در نیمه اول امسال بالغ بر 60 میلیارد تومان کار عمرانی بر اساس اولویت تعیین شده شورای شهر نشان دادیم و تمام پروژه‌های مصوب از ابتدای امسال با پیگیری‌های شورا و شهرداری به مرحله اجرا رسیده است.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد:‌ در شش ماه ابتدای امسال 54.5 میلیارد تومان کار اجرایی و عمرانی در دو مرحله در اردبیل افتتاح شده که در مرحله اول در روز سوم خرداد 14 پروژه با هزینه کرد 8.5 میلیارد تومان افتتاح شد که شاخص‌ترین این پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید قهرمان‌زاده ( پل ارجستان ) بود.

بدری با اشاره به افتتاح دو پارک در شهرک سبلان و ده‌ها پروژه دیگر در این زمینه گفت: در هفته دولت تا دفاع مقدس نیز در پنج منطقه شهری در طول پنج هفته طرح‌ها و پروژه‌هایی به تعداد 58 مورد با هزینه کرد 46 میلیارد و 600 میلیون تومان اجرایی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

این مسئول، بهسازی خیابان 20 متری نیار، احداث و ترمیم میدان دانشگاه و خیابان‌های اطراف آن، آسفالت شهرک دادگستری، بهسازی و آسفالت خیابان ملا‌باشی، گلمغان و تندروی کمربندی اردبیل را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

شهردار اردبیل یکی از شاخصه‌های کار عمرانی و اجرایی در شهرداری‌ را فعالیت همزمان در کلیه مناطق و کمک به احداث و توسعه پارک‌های جدید اعلام کرد و افزود: در کنار این کارهای سخت‌افزاری ما در بخش نرم افزاری و زیر‌بنایی نیز اقدامات خوبی را انجام دادیم که با به ثمر نشستن آنها نظیر تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل شاهد رونق مضاعف‌تر در شهر اردبیل خواهیم بود.

بدری بیان داشت:‌ همچنین تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل که از پیش‌نیازهای توسعه شهر و اجرای طرح‌های تفصیلی و ترافیکی بوده است با هدف تحقق قطار شهری و مونوریل انجام شده است.

وی از ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان خبر داد و تصریح کرد: 350 میلیون تومان امسال در بحث سخت افزاری برای تحقق شهرداری الکترونیک هزینه شده است.

دهه فجر شهرداری الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل ادامه داد: دهه فجر امسال در یکی از مناطق شهری سامانه شهرداری الکترونیک راه‌اندازی می‌شود و کار ممیزی املاک، صدور پروانه و اخذ عوارض از طریق سیستم آنلاین والکترونیکی انجام می‌شود.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح‌های دهه فجر نظیر تعریض پل یاقوت با هدف حل مشکل ترافیک شهری، تعریض پل هفت‌چشمه و بهسازی رودخانه بالیقلو در مناسبت دهه فجر و سالگرد سی و چهارمین ایام پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

این مسئول ابراز داشت: تاکنون 2 کیلومتر از بهسازی رودخانه بالیقلو انجام شده و امسال نیز 600 متر از بهسازی این رودخانه در دست اقدام است که 300 متر آن در دهه فجر تکمیل می‌شود.

شهردار اردبیل گفت: به همین مناسبت چندین پل گذر عابر پیاده که در حال نصب می‌باشد افتتاح شده و 305 هکتار در تپه سربند مهر‌آباد و همچنین تپه میر‌اشرف پارک محلی احداث می‌شود.

بدری همچنین از احداث پارک سید‌آباد کلخوران به مساحت 2 هکتار خبر داد و یادآور شد: هر چند شاید به دلیل فصل بارندگی نتوانیم کاشتی را انجام دهیم اما ابنیه و پازل‌چینی آن اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به نور‌پردازی‌های شهری، رنگ‌آمیزی ستون‌ها و دیوارهای پل‌های روگذر اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدامات به زیبایی و تغییر چهره شهری کمک کرده و ضرورت دارد در یک برنامه‌ریزی دراز مدت بتوان این فعالیت‌ها را به سرانجام رساند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول