اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد خبر داد

پیش‌بینی 300 میلیارد ریال در سفر رهبری برای شهرداری بجنورد

خبرگزاری فارس: شهردار بجنورد اعلام کرد: 30 میلیارد تومان اعتبار بر اساس مذاکرات غیررسمی در قالب سفر رهبر معظم انقلاب به شهرداری بجنورد پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی 300 میلیارد ریال در سفر رهبری برای شهرداری بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، کیوان دژهوت بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای پروژه‌های مختلف شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: اعتبارات سفر رهبری برای شهرداری بجنورد تأثیر بسزایی در عمران و توسعه شهری خواهد داشت.

دژهوت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر رهبری به استان را توافق قطعی با ارتش برای بازگشایی خیابان نادر عنوان کرد.

وی گفت:‌ هم‌اکنون از داخل محدوده ارتش در حال فنس‌کشی هستیم تا خیابان نادر از این مسیر بازگشایی شود که با اجرای این پروژه شاهد روان شدن ترافیک در این منطقه از شهر خواهیم بود.

دژهوت همچنین با اشاره به اینکه محله احمدآباد در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است، افزود: بر همین اساس این محله به طرح تفصیلی شهر اضافه شده و شهرداری باید اقدامات مرتبط برای این سکونت‌گاه‌های غیررسمی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: البته باغ نجاتی به عنوان یکی از محلات حواشی این شهر هنوز به عنوان خارج از محدوده شهر مانده است.

به گفته شهردار بجنورد، هم‌اکنون یک سوم از جمعیت بجنورد در حواشی این شهر در 24 سکونت‌گاه غیر رسمی استقرار دارند.

وی در بخش دیگری با اشاره به سر فصل‌های عبور و مرور شهری افزود: 62 متری کمربندی جنوبی، آسفالت حواشی، کانال‌های آب‌های سطحی و تقاطع غیرهمسطح در زمره این فعالیت‌ها قرار دارد.

دژهوت با بیان اینکه اجرای تقاطع غیر همسطح در چهارراه شهدای بجنورد در مرداد امسال به تصویب شورای ترافیک استان و شورای شهر رسید، گفت: این پروژه با اعتبار 6/8 میلیارد تومان اجرایی شده است و برای امسال 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بخشی از پایه‌های پل آرماتوربندی شده و بقیه سازه‌های این پروژه توسط پیمانکار به صورت پیش‌ساخته در حال ساخت است.

شهردار بجنورد یکی از مهم‌ترین مشکلات اجرای این پروژه را اعتراضات کسبه محل اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: این مهم سبب شده تا در تکمیل پروژه دو ماه تأخیر به وجود آید.

وی سفرهای تابستانی، بازگشایی مدارس و سفر مسئولان به استان را سبب تأخیر در اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با مصوبه شورای تأمین استان، موضوع معارضین مدیریت شد.

دژهوت در عین حال نسبت به برخی مشکلات ایجاد شده برای کسبه این محل عذرخواهی کرد و گفت: سعی داشته تا مزاحمت‌های مربوط به این پروژه مهم را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای این پروژه به پیمانکار پرداخت کرده‌ایم که 900 میلیون تومان توسط استانداری و 270 میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری تأمین شده است.

شهردار بجنورد به بیان فازهای این پروژه حمل و نقل و ترافیک پرداخت و گفت: بر همین اساس فاز یک، تولید تجهیزات لازم در کارخانه و فاز دو ساخت ابنیه و اجرای پایه‌های پل در محل پروژه است.

وی اجرای تقاطع چهارراه شهدای بجنورد را سبب روان شدن ترافیک خواند و افزود: این مهم در بررسی‌های متعدد شورای ترافیک استان نیز مشخص شده است.

دژهوت در عین حال احداث سایت اداری و صنعتی در نقاط مختلف این شهر را سبب کاهش بار ترافیکی طی دو سال آینده عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای هدایت مسافران و هدایت ترافیک شهر در این منطقه نیازمند اجرای پروژه‌هایی از این قبیل بودیم.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول