اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

برنامه 5 ساله عقربه حرکت شهرداری به سمت توسعه‌یافتگی است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: تدوین برنامه پنج ساله توسعه اردبیل در حقیقت عقربه حرکتی و رو به جلو شهرداری در توسعه و عمران این شهر است.

برنامه 5 ساله عقربه حرکت شهرداری به سمت توسعه‌یافتگی است

صدیف بدری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در کشور یک برنامه جامع توسعه به نام چشم‌انداز 20 ساله داریم و در اداره شهرها نیز باید از شخص‌محوری به سمت برنامه‌محوری حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای مدرن و پیشرفته دنیا چشم‌انداز فعالیت شهرداری‌ها در یک دهه آینده شفاف و روشن است و در اردبیل نیز باید به سمتی برویم که کارهای اصولی طبق برنامه مشخص دنبال شود.

شهردار اردبیل برنامه‌محوری و پرهیز از گرایش به سلایق شخصی را در رسیدن به اهداف تعیین شده موثر و کار‌آمد توصیف کرد و یادآور شد: ما برای پیشرفت و برقراری عدالت در توزیع امکانات شهری باید برنامه داشته باشیم.

بدری خود محوری به جای برنامه محوری را آسیب بزرگ جامعه برشمرد و گفت: نتیجه و ثمره چنین مدیریتی اعمال سلایق فردی به جای برنامه محوری است.

این مسئول از تحقق 100 درصدی برنامه‌ها به ویژه در حوزه عمران شهری خبر داد و افزود: ما به اندازه چندین دستگاه اجرایی در هفت ماه گذشته کار عمرانی انجام دادیم به طوری که در آسفالت‌ریزی نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشتیم و رقم تولید و توزیع ما به 200 هزار تن رسید.

شهردار اردبیل در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز بیان داشت:  ما در حد امکان بخشی از مطالبات آنها را نیز پرداخت کردیم و انصافاً همکاری آنها با شهرداری و صبر و تحمل‌شان ستودنی است که مابقی را نیز در حال پرداخت هستیم.

بدری به رابطه بسیار خوب خود را اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت:  انصافاً اعضای شورای شهر با ما از لحاظ منافع شهر تعامل خوبی داشته و حداکثر حمایت را از ما به عمل آورده‌اند.

کاندیداهای انتخابات آینده به چهره بصری شهر خسارت نزنند

وی در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به نزدیکی ایام انتخابات شوراها و بالا رفتن حجم انتقادات از شوراها و شهرداری‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم کاندیداها اخلاق سیاسی را رعایت کنند و به جای تخریب غیر‌منطقی رقبا به بیان ایده‌ها و تشریح برنامه‌های خود بپردازند.

شهردار اردبیل تصریح کرد: به عنوان کسانی که می‌خواهند وارد گود مدیریت شهری شوند در بحث تبلیغات نهایت دقت را داشته باشند تا به چهره بصری شهر خسارتی وارد نشود چرا که باید در نظر داشته باشیم جا برای کار در عمران شهری بسیار زیاد است و نمی‌توان همه کارها را یک شبه سامان داد.

بدری در بیان علل افزایش تخلفات در ساخت‌ و سازها نیز ادامه داد: عوارض بالای بیمه مهمترین عامل گسترش تخلفات ساختمانی در اردبیل است.

این مسئول یادآور شد: چون این هزینه از طریق مجلس تصویب شده پس کاهش این هزینه‌ها هم نیازمند مصوبه مجلس است که ما در رایزنی با نمایندگان خواستار تحقق آن شده‌ایم.

شهردار اردبیل همچنین به الزامی شدن اجرای نمای ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: صاحبان ساختمان‌ها باید از نمای طراحی شده مهندسان استفاده کنند.

بدری در پایان سخنان خود اظهار داشت: اجرای طراحی نما به زیباسازی شهر بیش از هر زمان دیگر کمک می‌کند و در اضلاع طراحی نما هم مجریان، هم پیمانکاران، هم شهرداری و هم راه و شهرسازی و هم نظام مهندسی ساختمان باید به تکالیف و وظایف خود درست و دقیق عمل کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول