اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

اقدامات شهرداری کاخک برای مقابله با بحران خشکسالی

خبرگزاری فارس: شهردار کاخک گفت: از مهم‌ترین اقدامات شهرداری کاخک برای مقابله با خشکسالی حرکت به سمت خودکفایی است.

اقدامات شهرداری کاخک برای مقابله با بحران خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، نعمت غفوری عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران در ارتباط با مقابله با بحران خشکسالی اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کاخک با توجه به شرایط خاص این شهر در جذب گردشگر و همچنین زائران حرم رضوی، سعی در جلب بیشتر مشارکت‌های مردمی و همچنین جذب سرمایه‌گذار در این منطقه محروم دارد.

شهردار کاخک گفت: حرکت به سمت خودکفایی، ساخت دو مخزن ذخیره آب هزار و دو هزار مترمکعبی و ساخت هزار مترمربع گلخانه از اقدامات اساسی شهرداری کاخک برای مقابله با خشکسالی و معضل کمبود آب، بوده است

وی افزود: توسعه خدمات رفاهی در نتیجه سرمایه‌گذاری در کاخک، هم به نفع شهروندان و هم زائران حریم رضوی است و جذب زائر یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهر کاخک است که مشارکت و سرمایه‌‌گذاری بیشتری را می‌طلبد.

غفوری گفت: با توجه به حضور سالانه 2 میلیون زائر در کاخک، هرگونه سرمایه‌گذاری در این شهر، منافع اقتصادی سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: ساخت دو مخزن ذخیره آب هزار و دو هزار مترمکعبی، تأمین نیروی انسانی فنی، تولید و تکثیر گل و گیاه و ساخت هزار مترمربع گلخانه از اقدامات اساسی شهرداری کاخک برای مقابله با خشکسالی و معضل کمبود آب، بوده است.

غفوری افزود: حرکت به سمت خودکفایی، تولید گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی و کاهش هزینه‌های خرید گل از دیگر راهکارهای شهرداری کاخک در این زمینه است.

وی تصریح کرد:  11.5 هکتار از فضای سبز این شهر، در گذشته به صورت غرق‌آبی آبیاری می‌شد که با توجه به وقوع خشکسالی‌های سال‌های اخیر در منطقه و ضرورت اصلاح ساختار آبیاری فضای سبز شهر از ابتدای امسال تبدیل آبیاری این فضاها در دستور کار قرار گرفت.

غفوری افزود: با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب تحت این مقدار فضای سبز در کاخک تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفت.

وی گفت: هزینه آب مصرفی به جز حق مالکیت آب شهرداری از قنوات شهر در دوره شش ماهه اول سال کنونی 520 میلیون ریال بوده است که با تغییر و اصلاح آبیاری از غرق‌آبی به قطره‌ای این میزان حداقل به یک سوم هزینه کنونی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول