اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان خبر داد

استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در شهرداری گرگان

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استاندارد بین‌المللی OHSAS 18001:2700 در شهرداری گرگان مستقر می‌شود.

استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در شهرداری گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: در راستای تحقق یکی از استراتژی‌های مهم این شهرداری در چشم‌انداز 15 ساله توسعه شهر در افق 1404 و برای دستیابی به یک سازمان متعالی با کارکنانی که سرمایه آن محسوب می‌شوند، شهرداری گرگان اقدام به استقرار مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استاندارد بین‌المللی OHSAS 18001:2700 کرده است.

کریمی افزود: امروزه با پیشرفت فناوری الکترونیک، شرایط و عواملی که موجب به خطر افتادن سلامت نیروی کار می‌شود تقریبا در همه محیط‌های کاری وجود دارند اما نوع و شدت آنها در محیط‌های مختلف متفاوت است از این رو حفاظت از تندرستی نیروی کار و بهسازی محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هدف از استقرار نظام ایمنی و بهداشت شغلی را سالم‌سازی محیط کار و بهبود عملکرد سازمان در زمینه ایمنی و بهداشت شغلی از طریق پیشگیری آسیب‌ها و خطرات اعلام کرد.

شهردار گرگان گفت: شهرداری در تلاش است تا با حفظ سلامت جسمانی و روانی کارکنان خود بتواند خدمات بهتر و با کیفیت بالاتری را به شهروندان ارائه کند.

گفتنی است سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، سیستمی است که توسط آن، سازمان عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی خود را از طریق شناسایی ریسک‌های ایمنی و بهداشت شغلی و تحت کنترل درآوردن آنها، بهبود می‌بخشد.

این سیستم همچنین می‌تواند سازمان را در برآورده کردن الزامات قانونی سازمان‌های قانون‌گذار نظیر وزارت کار یاری کند.

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی می‌تواند کنترل بیشتری روی کارهای سازمان اعمال کرده و در نتیجه منجر به کاهش حوادث و افزایش کارایی شود.

استاندارد OHSAS 18001، یک چارچوب مدون و جامع را برای رسیدگی به وضعیت ایمنی و بهداشت کاری پرسنل ارائه می‌دهد که با اجرای آن، سازمان‌ها می‌توانند علاوه بر برآورده ساختن الزامات قانونی مرتبط (مانند قانون کار)، از بروز هزینه‌های ناشی از بیماری‌های شغلی و همچنین انجام شکایت‌های مختلف نزد مراجع قانونی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول