اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح آبرسانی مجتمع پنج روستایی سیبک:

تکمیل مجتمع پنج روستایی سیبک 15 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر طرح آبرسانی مجتمع پنج روستایی سیبک گفت: تکمیل پروژه احداث مجتمع پنج روستایی سیبک 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل مجتمع پنج روستایی سیبک 15 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجتبی حسین‌زاده ظهر امروز در بازدید از مجتمع آبرسانی سیبک، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب  کشور مبنی بر ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی طرح تأمین آب روستاهای سیبک، احمدآباد، ‌متویی، دستگرد و سیف‌آباد از چشمه سیبک در قالب مجتمع پنج روستایی سیبک مطالعه،‌ طراحی و به اجرا درآمده است.

وی افزود: در مطالعات طرح یاد شده احداث چهار مخزن ذخیره، اجرای 6 هزار و 582 متر لوله‌گذاری در سایزهای مختلف، بهسازی چشمه، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ طراحی شده است.

حسین‌زاده ادامه داد: تاکنون یک باب مخزن ذخیره آب آشامیدنی 200 متر مکعبی در محل ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره اصلی با گنجایش 500 متر مکعب احداث شده و بیش از 2 کیلومتر لوله پلی اتیلن سایز 160 میلی‌متری و یک هزار و 400 متر لوله گالوانیزه شش اینچ اجرا شده است.

مدیر طرح آبرسانی مجتمع پنج روستایی سیبک، جمعیت مجتمع 5 روستایی سیبک را حدود 3 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این طرح برای افق سال 1420 طراحی و اجرا می‌شود و ظرفیت آن را دارد که با افزایش جمعیت در آینده آب شرب 4 هزار و 864 نفر را تأمین کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 5 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، گفت: برای تکمیل این پروژه 15 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبار لازم سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

حسین‌زاده در ادامه خشکسالی را بی سروصداترین بلایای طبیعی برشمرد و گفت: خشکسالی‌‎های اخیر در هر گروه کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، نتایج اقتصادی، تاثیرات زیست محیطی و دشواری‌های شخصی به بار آورده که جملگی باعث شده‌اند که آسیب‌پذیری تمامی جوامع به این پدیده زیانبخش طبیعی مد نظر قرار گیرد.

وی از آب به عنوان یکی از عوامل اصلی حیات انسان نام برد و گفت: ایران کشوری است که در منطقه خشک و نیمه‌خشک واقع شده است، به همین خاطر و با توجه به شرایط اقلیمی که در کشور حاکم است، توجه به مقوله آب و مصرف بهینه آن باید سرآمد همه برنامه‎ها باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول