اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین خبر داد

احداث مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب 45 روستای نمین

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: در حال حاضر سه مجتمع آبرسانی در شهرستان نمین برای تامین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار 45 روستا در حال اجراست.

احداث مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب 45 روستای نمین

سید تقی دریتیم همزمان با هفته دولت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سه مجتمع آبرسانی ویلکیج، وحدت و امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان در حال اجراست که در هفته دولت و با حضور استاندار اردبیل مجتمع آبرسانی ویلکیج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای سد عنبران با اعتبار 9 میلیارد تومان خاطرنشان کرد: با تکمیل این سد اراضی زیر‌پوشش با 4 هزار و 500 هکتار به شکل مدرن آبیاری می‌شود.

فرماندار شهرستان نمین یادآور شد: مجتمع آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) نمین توان آبرسانی سالم و بهداشتی 32 روستا، مجتمع ویلکیج توان آبرسانی پنج روستا و وحدت نیز توان آبرسانی به پنج روستا را دارد که امیدواریم با تکمیل آنها اهالی روستاهای شهرستان نمین بتوانند از آب پایدار استفاده کنند.

دریتیم گفت:‌ از سال گذشته گازرسانی به 24 روستای نمین آغاز شده است به طوری که عملیات گازرسانی به 14 روستا نیز در حال طراحی است که همزمان با هفته دفاع مقدس گازرسانی به 12 روستا تکمیل شده و افتتاح می‌شود.

این مسئول از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار ویژه از سوی وزیر راه و شهرسازی به تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح نمین اشاره کرد و افزود: این پروژه به سرعت در حال تکمیل شدن است که امیدواریم باند رفت و برگشت آن عملیاتی شده و به سرعت در اختیار اهالی قرار بگیرد.

افتتاح 30 پروژه در هفته دولت

فرماندار شهرستان نمین با گرامیداشت هفته دولت از افتتاح 30 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با سرمایه‌گذاری 75 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: مجتمع آبرسانی ویلکیج با یک میلیارد تومان اعتبار، ساختمان کتابخانه مرکزی نمین با 290 میلیون تومان، سالن ورزشی این شهرستان با 700 میلیون تومان اعتبار، اجرای طرح هادی چهار روستا با 370 میلیون تومان اعتبار از اهم این پروژه‌ها هستند.

دریتیم با اعلام اینکه در حال حاضر اجرای طرح هادی در 16 روستا در دست اقدام است، ادامه داد: همزمان با هفته دولت مدرسه شش کلاسه حر و همچنین سه طرح تولیدی، ‌اقتصادی و سرمایه‌گذاری در نمین افتتاح می‌شود.

وی در پایان سخنان خود این پروژه‌های تولیدی را شرکت سحر سبز سبلان تولید‌کننده محصولات لبنی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان و اشتغالزایی 30 نفر و همچنین شرکت تولیدی بتون با اشتغالزایی 60 نفر و یک واحد مرغداری گوشتی با اشتغالزایی چهار نفر به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام کرد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول