اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار بیرجند

مجتمع آبرسانی پسوچ شهرستان بیرجند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی بیرجند از افتتاح مجتمع آبرسانی پسوچ (قطارگز) بیرجند با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان خبر داد.

مجتمع آبرسانی پسوچ شهرستان بیرجند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن‌رضا بهدانی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی، اظهار کرد: برای اجرای این مجتمع آبرسانی بالغ بر 8 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به هفت روستا از طریق این مجتمع آبرسانی می‌شوند، گفت: تعداد 180 خانوار از مزایای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی بیرجند زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه را سال گذشته اعلام کرد و افزود: 190 هزار متر لوله‌گذاری، شش مورد حصار کشی و 34 مورد نصب شیرآلات از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده است.

بهدانی با بیان اینکه حفر یک حلقه چاه نیز از دیگر اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است، گفت: نصب چهار مخزن ذخیره، احداث یک دستگاه پمپاژ و پنج اتاقک از دیگر عملیات اجرا شده در این طرح است.

وی با بیان اینکه حکایت قطره قطره آبی که همراه بارش باران به لطف رحمت الهی برای تداوم حیات بر سر و روی کره خاکی می‌بارند، حکایت غم‌انگیزی است، افزود: کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی گاه با کمبود آب مواجه است و این موضوع در خراسان جنوبی شدید است.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی بیرجند تصریح کرد: هر جای آب است آبادانی وجود دارد و باید توجه داشت که آب مایه حیات است و با قطره قطره‌هایش تمامی تمدن را به گرد خویش جمع کرده است.

بهدانی با اشاره به اینکه آب شاخص تعیین‌کننده‌ای برای گرد هم آوردن انسان‌ها به شمار می‌آید، گفت: دلیل اغلب مهاجرت‌ها در بیرجند به شهرها نیز همین کمبود آب است که باید توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه اجرای مجتمع‌های آبرسانی در برنامه آبفار استان و بیرجند قرار دارد، افزود: آنگونه که باید و شاید صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بهدانی آب را برای روستاییان بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: مردم روستاها و همچنین تمامی مردم باید برای حفظ آب ضمن رعایت بهداشت فردی و عمومی روش‌های صحیح مصرف آب و صرفه‌جویی را به کار ببرند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول