اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

مجتمع آبرسانی سبلان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: مجتمع آبرسانی روستایی سبلان که از پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان مشگین‌شهر است سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتمع آبرسانی سبلان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: در این شهرستان 13 پروژه از محل پروژه‌های مهر ماندگار اجرا می‌شود که رقم اختصاص یافته به آن 3 هزار و 353 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب مجتمع سبلان مشگین‌شهر که هم‌اکنون پیشرفت 20 درصدی دارد بر اساس اظهارات مجری و پیمانکار پروژه سه ماهه اول سال آینده آماده افتتاح می‌شود.

بیگدلو خاطرنشان کرد: با احداث و بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی به 28 هزار و 560 نفر از روستاییان مشگین‌شهر امکان‌پذیر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری نیز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب مشگین‌شهر را در دستور کار قرار داده که با پیشرفت 65 درصد این پروژه نیز بهمن ماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه به دو پروژه امور آب منطقه‌ای نیز در محدوده شهرستان مشگین‌شهر و با اولویت پروژه‌های مهر ماندگار اشاره کرد و ادامه داد: شبکه آبیاری و زهکشی احمدبیگلو با پوشش اراضی 3 هزار و 850 هکتار و شبکه آبیاری و زهکشی سبلان با اراضی خالص پایاب شبکه 15 هزار هکتار در دست اقدام است.

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل به تنها پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان در مشگین‌شهر اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه شامل سد خاکی آقجالو با ذخیره 400 هزار متر مکعب آب است که هفته دولت امسال قرار است به بهره‌برداری برسد.

بیگدلو همچنین از تکمیل مدارس شبانه‌روزی مشگین شرقی و رضی خبر داد و گفت: این دو پروژه را اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در قالب شش کلاس در حال احداث دارند که تا مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود دیگر پروژه مهر ماندگار مشگین‌شهر را گازرسانی به دو شهر مرادلو و قصابه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت 70 درصد تا آخر امسال به بهره‌برداری رسیده و اهالی این دو روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

بیگدلو در مورد احداث راه اصلی سه‌راهی صحرا – رضی – امیرکندی تصریح کرد: این پروژه با هدف تسهیل در عبور و مرور و ایجاد ایمنی با 70 درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی عمده پروژه‌های اجرایی در مشگین را از محل پروژه‌های مهر ماندگار مربوط به حوزه بهداشت و درمان توصیف کرد و اظهار داشت: در سه شهر رضی، مرادلو و لاهرود با هدف ارایه خدمات درمانی به مردم و با پیشرفت متوسط 60 درصد سه مرکز بهداشتی، درمانی شبانه‌روزی در حال احداث است که امیدواریم با تکمیل شدن آن شاهد بهره‌مندی اهالی این مناطق از سرانه مطلوب بهداشتی، درمانی در منطقه باشیم.

مرمت یک‌هزار و 200 مسجد روستایی در اردبیل

بیگدلو در ادامه از مرمت یک هزار و 200 باب مسجد روستایی در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ترمیم و مرمت کفش‌داری، آبدارخانه، سیستم اطفای حریق این مساجد با اختصاص اعتبار کامل در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تزریق اعتبار کافی برای مصلاهای استان خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم همه مصلاهای در حال احداث تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل از احداث 10 کتابخانه روستایی و همچنین شهری خبر داد و بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان 12 هزار متر افزایش می‌یابد.

بیگدلو از پایان عملیات احداث کتابخانه و خوابگاه دانشگاه محقق اردبیلی نیز خبر داد و یادآور شد: عملیات احداث مجتمع فرهنگی، هنری اردبیل نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول