اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل:

مجتمع آبرسانی سرخون اردل کلرزنی نمی‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل گفت: با توجه به عدم مطلوبیت روند کلرزنی آب آشامیدنی منابع جدید و تانکرهای سیار منطقه سرخون لازم است تا تمهیدات لازم برای کلرزنی آب آشامیدنی منطقه سرخون هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

مجتمع آبرسانی سرخون اردل کلرزنی نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی صبح امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به ضرورت اصلاح وضعیت دفع غیر بهداشتی فاضلاب در این شهرستان لازم است تا تیمی از سوی فرمانداری به سرپرستی دفتر فنی فرمانداری و با عضویت امور آب و فاضلاب شهر اردل، شهرداری و شبکه بهداشت تشکیل و از وضعیت دفع فاضلاب خانوارهای قسمتی از بافت قدیم شهر اردل بازدید شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دفع غیر بهداشتی فاضلاب شهر اردل به عنوان یک معضل مهم بهداشتی است لازم است تا در اسرع وقت احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر از سوی فرمانداری و امور آب و فاضلاب شهری اردل به عنوان طرح‌های مهم ماندگار مطرح و به استانداری ارسال شود.

خسروی بر ضرورت تأمین آب آشامیدنی مناطق سرخون و چندان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی روستاهای ده سید و ده قیصری(سرخون سفلی) و سرخون علیا از طریق چاه تلمبه‌خانه گندمکار و چشمه واقع در سرخون سفلی تأمین می‎شود و در روستای سرخون علیا هنوز آبرسانی سیار به‌ علت کمبود آب وجود دارد.

فرماندار شهرستان اردل ادامه داد: آب آشامیدنی روستاهای مناطق چندان از چشمه‌های برده گوری و چشمه ریزک ملک شیر و تانکرهای سیار آبرسانی تأمین می‎شود ولی به ‌علت کمبود شدید آب هنوز آب آشامیدنی مجتمع سرخون در شبکه توزیع برخی از روستاها وجود دارد که مصوب شد امور آبفار نسبت به قطع آب مجتمع سرخون اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روند کلرزنی آب آشامیدنی منابع جدید و تانکرهای سیار منطقه سرخون به‎‌صورت مطلوب انجام نمی‎شود و نتایج کلرسنجی‌ها صفر است، برهمین اساس تمهیدات لازم از سوی آبفار اردل برای کلرزنی آب آشامیدنی منطقه سرخون هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

خسروی در ادامه با تاکید بر ضرورت تشدید فعالیت‌های مرتبط با پیشگیری از بیماری‌های منطقه از طریق آب و غذا، گفت: برهمین اساس مصوب شد امور آبفا نسبت به کلرزنی روزانه و ترمیم به‌موقع شکستگی‌ها اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی از روستاها به‌ویژه مناطق سرخون آبرسانی به صورت سیار و با تانکر انجام می‎شود و آب آشامیدنی تانکرها به صورت روزانه کلرزنی نمی‎شود، مصوب شد پیگیری در این رابطه از طریق امور آبفار صورت گیرد و نسبت به رفع مشکل کلرزنی تانکرها اقدام شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول