اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

کردستان آخرین استان کشور در ایجاد پارک علم و فناوری است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استاندار کردستان گفت: کردستان جزو استان‌های عقب‌مانده کشور در زمینه ایجاد پارک علم و فناوری است.

کردستان آخرین استان کشور در ایجاد پارک علم و فناوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج موسی مرادیانی عصر امروز در مراسم تجلیل از مخترعان و مبتکران شرکت‌کننده در نمایشگاه علم تا عمل اظهار کرد: هر جامعه‌ای از بدو پیدایش نیازمند یکسری نیازهاست که باید به آن پاسخ داده شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان کردستان به دلیل داشتن جوانان برتر و استعدادهای زیاد نیازمند ایجاد پارک علم و فناوری است، تصریح کرد: متاسفانه در این راستا تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته که باید کارهای اجرایی آن در استان آغاز شود.

معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استاندار کردستان در ادامه دل‌ باوری و اعتماد به بازار هدف را دغدغه و آسیب اصلی برای مخترعان عنوان کرد و گفت: رسیدن به تجاری‌سازی و بازار هدف نیازمند برنامه و کارهای فرهنگی در استان است.

مرادیانی تاکید کرد: مخترعان باید به دنبال بازار هدف باشند و برای تحقق این مهم تعامل خوبی با بخش‌های خصوصی و شرکت‌های غیردولتی داشته باشند.

شرکت 20 اختراع در جشنواره ملی علم تا عمل

رئیس مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان در ادامه این جلسه به شرکت 20 طرح استان کردستان در نمایشگاه از علم تا عمل امسال اشاره کرد و افزود: جشنواره و نمایشگاه ملی "علم تا عمل" هر ساله همزمان با هفته دولت و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و با مشارکت استان‌های کشور برگزار می‌شود.

منصور کیانی با اشاره به طرح برگزیده استانی در نمایشگاه ملی علم تا عمل اظهار کرد: جشنواره امسال با رویکرد "نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی" برگزار شد که کردستان با 18 طرح در حوزه‌های نفت و پتروشیمی، خودروسازی،‌ پزشکی، رایانه،‌ کشاورزی و ... حضور داشت و پس از ارزیابی نهایی آکو کشاورزی با طرح سیستم‌های کنترل صنعتی هوشمند در بخش طرح‌های منتخب استانی به عنوان طرح منتخب استان کردستان معرفی شد.

وی با اشاره به سطح بالای برگزاری جشنواره ملی علم تا عمل امسال در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: استان کردستان در این جشنواره از لحاظ رتبه و مقام توانست با ارائه 3 طرح جدید و نو در حوزه علم حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای جشنواره امسال علم تا عمل به گونه‌ای بود که هم عرصه تبادل دانش و هم عرصه کسب تجربیات بود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول