اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 15 کشور اسلامی

مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری در رشت آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین مجمع عمومی شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور 15کشور به مدت دو روز در رشت آغاز شد.

مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری در رشت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس پارک علم و فناوری گیلان صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری با حضور 15 کشور اسلامی در این شهر اظهار کرد: این نشست درباره حوزه علم و فناوری است

مجید متقی‌طلب، با بیان اینکه برگزاری این نشست در گیلان پیامدهای مثبتی برای استان دارد، افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری گیلان مجری فن بازار ایران نیز هست، ادامه داد: دبیرخانه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی وابسته به کامستک در این پارک مستقر است.

به گفته این مسئول، پارک علم و فناوری گیلان در راستای اجرایی کردن رسالت خود اهداف چون تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و نیز تسهیل در تجاری‌سازی آن را دنبال می‌کند.

وی کمک به ارتقای ارزش افزوده از طریق توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری محور و کمک به توسعه و رونق اقتصادی منطقه، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی و تولیدی را از جمله اهداف این کانون‌ها دانست.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تاسیس پارک‌های علم و فناوری را یکی از بزرگ‌ترین راهکارها و الگوهای ارتباطی بین دولت و دانشگاه و صنعت دانست.

وی با تصریح بر اینکه نخستین مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی، همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در گیلان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این مجمع نمایندگانی از کشورهای مالزی، پاکستان، نیجریه، تونس، ترکیه، تانزانیا، سوریه و سنگال حضور دارند.

متقی‌طلب برگزاری این مجمع را به مدت دو روز در رشت عنوان کرد و با برشمردن اهداف این نشست ابراز کرد: حمایت از تولید و تجاری سازی محصولات دانش بنیان و کارآفرینی و تسهیل ورود محصولات دانش‌بنیان کشورهای اسلامی به بازارهای جهانی و اسلامی و همچنین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای اسلامی است که با شناسایی و معرفی تجربیات و فناوری‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری کشورهای مسلمان صورت می‌گیرد از اهداف آن است.

وی تبدیل توانمندی‌های موجود به فرصت‌های همکاری از طریق روش‌های شبکه‌ای با هدف گذاری و دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز برای توسعه پایدار را از دیگر اهداف نشست مذکور ذکر کرد.

به گفته این مسئول، در چهاردهمین نشست مجمع عمومی کمیته دایمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در ژانویه سال 2011 در اسلام آباد پاکستان برگزار شد، طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مورد تأسیس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی توسط اعضا تصویب شد که پس از تصویب تأسیس این شبکه، پارک علم و فناوری گیلان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیرخانه و محل استقرار این شبکه انتخاب شد.

وی موضوع و نقش این شبکه در توسعه فناوری و ترویج همکاری علمی در بین کشورهای اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: برگزاری این مجمع فرصت مناسبی برای ارتقای علمی شرکت‌های دانش بنیان استان و همکاری‌های علمی با هدف حضور در سطح بین‌المللی و ارتقای قدرت رقابت‌پذیری این شرکت‌ها است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول