اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1 تا 4 آبان امسال

جشنواره علمی و فناوری فکر برتر در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری پنجمین جشنواره علمی و فناوری فکر برتر از یکم تا چهارم آبان امسال در استان خبر داد.

جشنواره علمی و فناوری فکر برتر در گیلان برگزار می‌شود

مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک هفته دفاع مقدس و فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) به برگزاری پنجمین جشنواره علمی و فناوری فکر برتر در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال این جشنواره با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها‌، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناوری کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی، برخی از کشورهای حوزه حاشیه دریای خزر نیز در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه در جشنواره مذکور شرکت می‌کنند.

این مسئول از متقاضیان در مقاطع مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد در رشته‌های برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک و مکاترونیک، صنایع شیمیایی، انرژی‌های نو، زیست فناوری، نانو فناوری، عمران، صنایع پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، هنر و معماری و علوم انسانی خواست تا در جشنواره مذکور شرکت کنند.

وی با تصریح بر اینکه طرح‌های ارائه شده در این دوره نباید در دوره‌های قبلی جشنواره شرکت داده شده باشند، ابراز کرد: در طرح‌ها و یا دستاوردهای آن باید تغییراتی طی فرایند اجرایی صورت گرفته باشد.

متقی‌طلب مکان برگزاری پنجمین جشنواره فکر برتر را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیرخانه دایمی شبکه پارک‌های فناوری کشورهای اسلامی برگزیده شده است، ابراز کرد: شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی می‌تواند راهبرد مؤثری در محقق کردن اوامر مقام معظم رهبری باشد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان حمایت از تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و کارآفرینی و تسهیل ورود محصولات دانش‌بنیان کشورهای اسلامی به بازارهای جهانی و اسلامی را از جمله وظایف آینده شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی برشمرد.

وی با اشاره به رسالت پارک‌های علم و فناوری اذعان کرد: تولید فناوری، انتقال فناوری و بومی‌سازی آن، تسهیل در تجاری‌سازی فناوری و کمک به توسعه و رونق اقتصادی منطقه از جمله رسالت پارک است.

متقی‌طلب، کمک به ارتقای ارزش افزوده از طریق توسعه فعالیت‌های دانش و فناوری محور، توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فناورانه سازگار با ویژگی‌های اقلیمی و قابلیت‌های منطقه، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی و تولیدی، مساعدت در ایجاد تشکل‌های نوین تولیدی و خدماتی و... را از دیگر رسالت‌های مهم پارک علم و فناوری عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول