اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

پارک‌های علم و فناوری در توسعه‌یافتگی تاثیرگذارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان خواستار برطرف شدن شکاف بین علم و تولید شد و گفت: پارک‌های علم و فناوری در توسعه‌یافتگی کشورها تاثیرگذار هستند.

پارک‌های علم و فناوری در توسعه‌یافتگی تاثیرگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان ظهر امروز در نخستین مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری در رشد جوامع بشری و اسلامی موثر است.

وی ضریب تبدیل یافته‌های علمی به تکنولوژی را تفاوت اصلی بین کشورهای پیشرفته و جهان سوم عنوان کرد و افزود: کاربری‌های علمی، تکنولوژی و صنعتی موجب تبدیل علم به ثروت می‌شود.

اصغریان با اشاره به فاصله 20 برابر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در یافته‌های علمی، تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه چالش مهمی را در پیش دارند.

معاون استاندار گیلان بر سرمایه‌گذاری در مسیر تبدیل دانش به کاربردهای علمی تاکید کرد و گفت: شرایط در کشورهای پیشرو در توسعه‌یافتگی الگوی مناسبی برای دیگر کشورها محسوب می‌شود.

وی شکاف عمیق بین تولید علم و تبدیل آن به صنعت، تکنولوژی و فناوری را بسیار حائز اهمیت خواند و ابراز کرد: مراکز علمی دنیای اسلام باید در برطرف کردن شکاف بین علم و تبدیل آن به صنعت و تکنولوژی تلاش کنند.

اصغریان به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی در جهان اسلام را اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: دنیای غرب به‌ویژه اروپای متحد یافته‌های علمی خود به‌ویژه در مباحث تکنولوژی پیشرفته را از دسترس کشورهای جهان سوم و اسلامی دور نگه می‌دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه جلوگیری از دسترسی کشورهای در حال توسعه از علم و فناوری با روح علم و عدالت همخوانی ندارد، بیان کرد: جهان اسلام قابلیت لازم برای توسعه علمی و فناوری را دارد و لازم است در همایش‌‌ها تفاهمنامه‌‌هایی بین کشورهای اسلامی منعقد شود تا بتوان این دستاوردها را در بستری قانون‌مند با اهداف عالی بشری به تبادل گذاشت.

وی نتیجه توسعه علمی و فناوری را بهره‌وری بیشتر منافع مالی، افزایش سرعت توسعه‌یافتگی، پیشرفت کشورهای اسلامی و کاهش هزینه و صرفه‌جویی در جهان اسلام عنوان کرد و افزود: نتیجه فعالیت‌های علمی و تبدیل آن به تولید، عاید تمام کشورهای اسلامی و جامعه بشری می‌شود.

اصغریان با تاکید بر عدم موازی‌کاری کشورهای اسلامی، تصریح کرد: تبادل تجربه‌های علمی کشورهای اسلامی موجب صرفه‌جویی در جوامع اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول