اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

حضور در سایه ولایت موجب بخشش گناهان می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: خداوند توبه‌پذیر بوده و از گناه کسانی که زیر سایه ولایت گردهم آمده باشند خواهد گذشت.

حضور در سایه ولایت موجب بخشش گناهان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدمحمد علی علوی‌گرگانی امروز در دیدار با جمعی از پرسنل هوا فضای سپاه پاسداران اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کسانی که به خداوند ایمان آورده‌اند باید پیامبر او را نیز تصدیق کرده و تمام سخنان و فرامین او را بپذیرند.

وی با بیان اینکه فرد مؤمن نباید رأی شخصی خود را بر فرامین الهی ترجیح دهد افزود: این توانایی در همه افراد وجود ندارد که بتوانند احکام و دستورات را از آیات و روایات استنباط کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مراجع تقلید و علمای دین با استفاده از منابع قرآن و حدیث به نگارش رساله‌ها اقدام کرده و چیزی از پیش خود بر آن نمی‌افزایند.

وی با اشاره به وسواس فراوان مراجع در بیان نظرات و فتاوا گفت: این خیالی باطل است که بتوان با کپی‌برداری از رساله‌های مراجع گذشته، رساله عملیه‌ای جدید منتشر کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطر نشان کرد: پذیرش ولایت ائمه معصوم(ع) پس از ایمان به خدا و نبوت جزو اصول دین بوده و این مسئله در روایات بسیاری از جمله حدیث مشهور جابر نقل شده است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: با وجود اینکه پیامبر اکرم(ص) در موقعیت‌های مختلف ولایت و امامت علی(ع) و جانشینان بعد از او را یادآوری فرموده بود اما مسلمانان پس از رحلت ایشان سخن جامعه را ملاک قرار داده و از دستور رسول خدا سرپیچی کردند.

وی با بیان اینکه هیچ سربازی نمی‌تواند تنها بخشی از دستورات فرمانده خود را قبول داشته باشد، عنوان داشت: مؤمنان نیز این حق را ندارند که تنها بعضی از فرمان‌های خدا و رسول را اطاعت کرده و از سایر موارد سرپیچی کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به حوادثی که پیش از انقلاب اسلامی ایران روی داد، ابراز کرد: در آن زمان تمام مردم و گروه‌ها زیر چتر امام خمینی(ره) گردهم آمده و با وحدتی عظیم شاه را از کشور بیرون راندند اما پس از انقلاب برخی جریان‌ها و گروه‌ها راه خود را از امام و انقلاب جدا کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: خداوند توبه‌پذیر بوده و از گناه کسانی که زیر سایه ولایت گردهم آمده باشند خواهد گذشت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول