اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

ملت ایران امتحان خود را در ولایت‌پذیری و ایستادگی پس داده است

خبرگزاری فارس: خطیب نماز عید قربان همدان با اشاره به شیطنت‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: این ملت امتحان خود را پس داده و در امر ولایت و رهبری و ایستادگی در برابر امتحانات استواری خود را به اثبات رسانیده است.

ملت ایران امتحان خود را در ولایت‌پذیری و ایستادگی پس داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی صبح امروز در آیین برپایی نماز عید قربان در مسجد جامع همدان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، این مهم را موجب سربلندی بندگان دانست و اظهار داشت: پیشه کردن تقوای الهی همه موانع پیش روی مؤمن را از راه برمی‌دارد.

وی با اشاره به آیات متعدد در عظمت روز جمعه و عید سعید قربان، به روایات متواتر در زمینه اهمیت عبادت و بندگی در این روز اشاره کرد و وعده الهی مبنی بر دو برابر بودن ثواب کارهای مؤمن در روز جمعه را یادآور شد.

خطیب خطبه‌های نماز عید قربان همدان با اشاره به تأکیدات امام صادق (ع) در زمینه توجه دادن به عید قربان نیز با اشاره به حدیث آن بزرگوار مبنی بر اینکه «اگر مردم عظمت قربانی دادن در این عید را می‌دانستند پول قرض می‌کردند و قربانی می‌کشتند»، گفت: این حدیث نشانگر اهمیت بالای این مسئله است که بنابر گفته این امام همزمان با ذبح قربانی باید هواهای نفسانی نیز قربانی و ذبح شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، عید قربان را عید بندگی و رهایی از رذایل دانست و با اشاره به آغاز دهه ولایت یادآور شد: امیدواریم در این دهه گام‌های بلندی در راستای توجه دادن به جایگاه ولایت و غدیر برداشته شود.

موسوی به جایگاه حضرت ابراهیم (ع) در پیشگاه خداوند متعال اشاره کرد و با تأسی از مستندات قرآنی در شخصیت این بزرگوار بیان کرد: نام حضرت ابراهیم (ع) 69 بار در قرآن آورده شده و در 25 سوره قرآن نیز در باب وی آیاتی است که نشان از شخصیت و سنگینی امتحان الهی بر وی و سربلندی این پیامبر بزرگوار در امر بندگی خداوند دارد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ابراهیم خلیل (ع) اسوه مسلمانان در امر بندگی و امتحانات الهی است، به دسیسه‌های امروز دشمن علیه کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان به این خیال خام هستند که با امتحانات کوچک خود می‌توانند اسلام را از ما بگیرند در حالی که نمی‌دانند شهادت در راه خدا افتخار ماست.

وی با اشاره به تهدیدها، تحریم‌ها و شیطنت‌های دشمنان علیه ایران اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن بیش از 30 سال است که ما را امتحان می‌کند اما همواره سربلند بیرون آمده‌ایم چون این ملت امتحان پس داده‌اند و در امر ولایت و رهبری و ایستادگی در برابر امتحانات ریز و درشت استواری خود را به اثبات رسانیده‌اند.

موسوی خطاب به دشمنان ایران اسلامی تصریح کرد: شما احمق‌هایی هستید که نمی‌دانید امثال حسین فهمیده ارمغان انقلاب ماست و همچنان سرگرم امتحاناتی برای ما هستید که خود به تجربه می‌دانید در آن شکست خواهید خورد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های روبه‌رو در تقویم کشور بر لزوم توجه به سالروز بسیج دانش‌آموزی و دهه ولایت نیز صحه گذاشت.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول