اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان‌جنوبی:

اجرای شبکه‌های آب روستایی خراسان‌جنوبی 2 برابر میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان تازه با خشکسالی 14 ساله دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: افزایش شاخص برخورداری از شبکه‌های آب‌رسانی روستایی استان دو برابر میانگین کشوری است.

اجرای شبکه‌های آب روستایی خراسان‌جنوبی 2 برابر میانگین کشوری است
علی اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه شاخص برخورداری استان خراسان‌جنوبی از شبکه آب‌رسانی تا پایان نیمه نخست امسال 84.26 درصد بود، اظهار داشت: تا ابتدای امسال نیز خراسان‌جنوبی 14.96 درصد افزایش شاخص در این راستا داشت که پیشرفت کشوری 7.96 درصد بود.
وی با تاکید بر کاهش مصرف آب در روستاها افزود: جامعه‌ای که آب زیاد مصرف می‌کند، آب بیشتری هم آلوده می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: در برخی مناطق مردم بهترین و گواراترین آب دنیا را در اختیار دارند که با کم‌توجهی برخی افراد و عدم برنامه‌ریزی صحیح، آن را به بدترین آب تبدیل می‌کند زیرا باور ندارند فرهنگ صرفه‌جویی خساست نیست بلکه استفاده بهینه و به اندازه نیاز است.
بسکابادی ادامه داد: در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها به دلیل داشتن فضای سبز مصرف آب بی‌رویه است و هیچ تعهدی در قبال صرفه‌جویی آب وجود ندارند.
وی نهادینه شدن فرهنگ صرفه‌جویی را در یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش مصرف آب عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین منبع تامین آب، باران است که هم در امور نظافت و شخصی و هم در صنایع بسیار حایز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی افزود: مصرف آب فقط به امور شخصی و مصارف خانگی محدود نمی‌شود، بلکه در صنایع برای خنک نگه‌داشتن دستگاه‌ها و موتورها به آب نیاز داریم پس بهتر است اقشار مختلف مردم در پشت سر گذاشتن بحران خشکسالی به ویژه در خراسان‌جنوبی یکدیگر را یاری کنند.
بسکابادی با اشاره به اینکه مصرف بی‌رویه آب، بی‌توجهی به دیگران است، یادآور شد: صرفه‌جویی به معنای مصرف متعادل آن و نه کاهش مصارف ضروری است.
وی اضافه کرد: مصرف بی‌رویه آب نه تنها موجب بحران کم آبی می‌شود، بلکه موجب تولید فاضلاب بیشتری شده و مشکلات زیست محیطی و اقتصادی فراوانی در دفع بهداشتی آن به وجود می‌آورد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شاخص برخورداری آب از 69 درصد در سال 83 به 84.26 درصد در نیمه نخست امسال در خراسان‌جنوبی رسیده است، گفت: دولت نگاه عدالت‌محورانه به مردم استان دارد و روستاییان باید با صرفه‌جویی دولت را همراهی کنند.
بسکابادی انتقال آب سالم و بهداشتی به روستاهای بالای 20 خانوار را اولویت نخست دانست و افزود: تعداد پایینی از روستاهای بالای 20 خانوار مانده‌اند که در صورت تامین اعتبار صاحب شبکه آب‌رسانی می‌شوند.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول