اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی:

متوسط مصرف آب در خراسان جنوبی 97 لیتر در روز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه متوسط مصرف آب استان در روز 136 لیتر بوده، گفت: این میزان بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به 97 لیتر در روز رسیده است.

متوسط مصرف آب در خراسان جنوبی 97 لیتر در روز است
علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این میزان در سطح کشور 168 لیتر در روز است.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: مردم خراسان جنوبی مردمی قانع و صرفه‌جو در بحث صرفه‌جویی آب هستند.
بسکابادی با اشاره به اینکه در بحث صرفه‌جویی دو مطلب وجود دارد، تصریح کرد: یکی وظیفه‌مندی دولت و دیگری وظیفه‌مندی ملت در بحث صرفه‌جویی در مصرف آب است که خراسان جنوبی وظیفه خود را به خوبی در بحث صرفه‌جویی آب انجام داده است.
وی با بیان اینکه 5 هزار کیلومتر خط انتقال شبکه توزیع، 4 هزار و شش منبع آبی و 80 هزار متر مکعب مخزن ذخیره از ابتدای انقلاب تاکنون در استان احداث شده و اکنون فرسوده هستند، ادامه داد: وظیفه دولت این است که جلوی هدر رفت آب از این مخازن، شبکه‌های توزیع و منابع آبی را بگیرد.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: در این راستا باید سیستم‌های اتوماسیون راه‌اندازی و در مخازن نصب تا آب از مخازن سرریز نکند.
بسکابادی با بیان اینکه فرار آب در خراسان جنوبی 36 درصد است، گفت: این میزان در سطح کشور 32 درصد است که امید است با هدف‌گذاری برنامه پنجم در خراسان جنوبی به 25 درصد کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان تصریح کرد: در سفر اول به خراسان جنوبی دولت مصوبه 5 میلیارد تومانی برای آب ‌و فاضلاب روستایی داشت که هزینه شد و در سفر دوم هیئت دولت به استان مصوبه خاصی در بحث آب ‌و فاضلاب نداشتیم.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: در سفر سوم هیئت دولت یک مصوبه 20 میلیارد تومانی برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان داشتیم که تاکنون 5 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده و 15 میلیارد تومان دیگر آن را وزارت نیرو قول داده تا پایان سال از طریق مازاد درآمد نفتی تأمین کند.
بسکابادی از اختصاص 25 میلیارد تومان برای توسعه روستاها در سفر چهارم خبر داد و اظهار داشت: این میزان برای آب روستایی استان هم در نظر گرفته شده که ابلاغیه آن هنوز نیامده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول