اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی:

اصلاح شبکه‌های آب روستایی 247 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به عمر بالای شبکه‌های آب روستایی استان و فرسودگی آن اعتباری بالغ بر 247 میلیارد ریال برای رفع این مشکل نیاز است.

اصلاح شبکه‌های آب روستایی 247 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به طرح‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت این شرکت برای توسعه و افزایش ضریب بهره‌مندی از آب روستایی در استان اظهار داشت: حفر و تجهیز و کف‌شکنی چاه و مرمت و لای‌روبی قنوات و چشمه‌ها از عمده این طرح‌ها می‌باشد که در این بخش اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی تأمین آب توسط تانکر سیار، بازسازی و احداث سکوهای بارگیری و برداشت آب و نصب دستگاه‌های آب شیرین ‌ن و گندزدایی آب را از مهم‌ترین طرح‌های آنی آبفار استان خواند و افزود: در این بخش هم سالانه 15 میلیارد ریال به منظور آب‌رسانی سیار به 394 آبادی مورد نیاز است.

* 53 پروژه آبرسانی روستایی در دست اجراست

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: ترمیم، اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، توسعه شبکه‌های روستایی در بخش آب‌رسانی و ترمیم و تعویض مخازن نیز در کوتاه‌مدت دنبال می‌شود.

بسکابادی تصریح کرد: با توجه به عمر بالای شبکه‌های آب روستایی اعتباری بالغ بر 247 میلیارد ریال برای رفع این مشکل نیاز است.

وی با اشاره به برنامه‌های بلندمدت شرکت آبفار استان اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر86 مجتمع آب‌رسانی در سطح استان در حال بهره‌برداری بوده که تعدادی در دهه فجر افتتاح شد و 53 پروژه آب‌رسانی نیز با متوسط پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است.

* تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی بیش از 432 میلیارد اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: به منظور اتمام این پروژه‌ها به اعتباری بالغ بر 432 میلیارد و 817 میلیون ریال نیازمندیم.

بسکابادی تأکید کرد: از مجموع 53 پروژه، قاین 11، نهبندان 10، بیرجند هشت، سربیشه هفت، فردوس شش، درمیان و بشرویه هر کدام چهار و سرایان سه پروژه در دست اجرا دارند.

وی بیشترین رقم مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را در درمیان با 114 میلیارد و 862 میلیون ریال برشمرد و دلیل اینکه این اعتبار برای چهار پروژه هزینه می‌شود را پراکندگی روستاهای این شهرستان خواند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول