اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

13 آبان نماد شکست ابهت آمریکا در جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد گفت: 13 آبان نماد شکست ابهت آمریکا در جهان است؛ چرا که در 13آبان 1358 با تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ، ابهت آمریکا در چشم جهانیان فرو ریخت.

13 آبان نماد شکست ابهت آمریکا در جهان است

حجت‏‌الاسلام سیداحمد میرشریفی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به اهمیت واقعه تاریخی حماسی 13 آبان اظهار داشت: انقلاب اسلامی توأمان استکبارستیزی و استبدادستیزی را در قالب تسخیر لانه جاسوسی به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: روز 13 آبان به عنوان نماد مبارزه با استکبار، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران در سه دوره مختلف است که موجبات ثبت این یوم‌‏الله بزرگ را فراهم ساخت.

میرشریفی اضافه کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، روز دانش‌آموز در 13 آبان 1357 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عناوین این سه واقعه تاریخی است.

امام جمعه آبسرد افزود: خشکاندن ریشه‏‌های استبداد، در هم شکستن ابهت آمریکا در جهان و مبارزه هم‏زمان امام خمینی(ره) با استبداد سلطنتی و استعمار خارجی از برکات ارزشمند 13 آبان است.

وی تحریک خشم آمریکا، اعمال فشارهای بین‏المللی، اجرای تبلیغات روانی و بلوکه کردن اموال کشورمان در آمریکا را نتیجه خصومت‏های استکبار جهانی با اسلام خواند.

میرشریفی، قطع ارتباط سیاسی آمریکا و ایران در 20 مهر ماه 1359 را از دیگر برکات ارزشمند این روز تاریخی برشمرد.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه تبیین نتایج 13 آبان در تجلی اهمیت این واقعه است، گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش‏آموزان در حقیقت پاسداری از ارزش‏های ناب اسلامی و تضمین‌‏کننده تداوم انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول