اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روییدن جوانه‌های سبز ایمان در 13 آبان

خبرگزاری فارس: 13 آبان روزی است که جوانه‌های سبز ایمان در باغ شهادت و در مکتب ولایت و عشق روییدند تا در آیینه حماسه و دلیری غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه ایثار و شهادت پاک کنند.

روییدن جوانه‌های سبز ایمان در 13 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌13 آبان از جمله روزهای پر فروغی است که در تاریخ ایران زمین همواره برجسته و سربلند است و روزی است که جوانه‌های سبز ایمان در باغ شهادت و در مکتب ولایت و عشق روییدند تا در آیینه حماسه و دلیری غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه ایثار و شهادت پاک کنند.

استاندار کرمان به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: 13 آبان روز عظمت اسلام و انقلاب اسلامی به دست دانش‌آموزان و دانشجویان است.

اسماعیل نجار بیان داشت: خدای متعال انسان را با فطرتی ظلم‌ستیز آفریده است و طبع انسان عدالت‌خواه و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر اراده خدای منان بر آن است که انسان‌های ضعیف نگاه داشته شده و مظلوم به پا خیزد و بر طاغیان و مستکبران بخروشند و حاکمیت را از آن خود کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان حضرت امام خمینی (ره) و زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران فراتر رفته و ملت‌های عدالت‌خواه، حق‌طلب و آزاده را فرا گرفته است.

نجار عنوان کرد: در 13 آبان وحدت کلمه معنا  و تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی‌آفرین تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه شد.

وی ابراز داشت: 13 آبان در تاریخ این دیار شهیدپرور برگی زرین را به خود اختصاص داده است و همچون ستاره‌ای درخشان در آسمان پرستاره این آسمان در حال فروزان است.

نجار گفت: سه رویداد مهم تاریخی از جمله تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان روی داد که هر کدام از این موارد توانسته نقش مهمی در شکل دادن به حرکت آرمانی و اصیل انقلاب اسلامی به سوی سعادت و رستگاری را ایفا کند.

وی با تبریک یوم‌الله 13 آبان که با عید سعید غدیر خم  مزین گشته است، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی این روز با هم فریاد استکبارستیزی "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیست" را سر می‌دهیم و خشم و انزجارمان را از غاصبان استکبار و صهیونیست اعلام می‌داریم.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در برگیرنده سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاریخی در کتاب خاطرات و افتخارات و نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت سربلند ایران است.

ابراهیم شیخ‌بهایی عنوان کرد: در این روز رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت امام خمینی(ره) در سال 1343 به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی و استقلال ایران در مخالفت با لایحه سراسر ننگین و استعماری کاپیتولاسیون و برده‌داری نوین جهان غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار به ترکیه تبعید شد.

وی افزود: همچنین دانش‌آموزان معترض در 13 آبان سال 1357 در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران  به شهادت رسیدند و 13 آبان سالروز تسخیر و فتح ظفرمندانه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خمینی (ره) در سال 1358 است.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: وجه مشترک این سه رویداد بزرگ "استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی" ملت مبارز، مقاوم و ولایت‌مدار ایران اسلامی و نماد مقاومت و پایداری ملت ستمدیده ایران و زوال قدرت امریکای جهان‌خوار است.

این مسئول ابراز داشت: 13 آبان نماد همگرایی و وحدت ملی ایران و پیش درآمد بیداری اسلامی و شکست‌های تلخ و پی در پی شیطان بزرگ است که برخلاف بیش از 30 سال دشمنی آشکار و پنهان با انقلاب اسلامی اکنون به منجلابی افتاده که دولتمردان و سردمداران محافل سیاسی امنیتی غرب معترف به ناکارآمدی و درماندگی طرح‌ها و ترفندهای شوم و فتنه‌ها و آشوب‌های شیطانی‌اش هستند.

شیخ‌بهایی عنوان کرد: در این روز تاریخی ملت قهرمان و همیشه سرفراز ایران اسلامی با اعلام برائت از استکبار جهانی بار دیگر فریاد کوبنده و خشم و انزجار و نفرت معمار بزرگ انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) را در گوش جهانیان تکرار می‌کنند.

وی گفت: امروز به وضوح طنین پیام 13 آبان از قلب دنیای سرمایه‌داری و امریکا با جنبش تسخیر وال‌استریت شنیده می‌شود و صدای خرد شدن استخوان‌های استکبار جهانی در سراسر گیتی طنین‌انداز است.

شیخ‌بهایی بیان کرد: یوم‌الله 13 آبان نه تنها بر تاریخ معاصر ایران که حتی بر تاریخ نهضت‌های آزادی‌خواه و آزادی‌بخش جهان و منطقه به ویژه در مقطع زمانی اخیر و انتشار امواج خروشان بیداری اسلامی ملت‌ها و جوامع در مسیر اسکتبارستیزی و مبارزه با ظلم و طاغوت، تاثیراتی عمیق و نقشی شگرف و ماندگار داشته است.

وی اذعان داشت: حفظ وحدت ملی، استقامت و مقاومت در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و اطاعت از رهبری پیام یوم‌الله 13 آبان است و مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری راهبردی است که ملت ایران با الهام از آموزه‌های جاودان امام راحل و مقام معظم رهبری آموخته است.

این مسئول افزود: ملت ایران طی 34 سال گذشته اعلام و ثابت کرده است که هرگز در برابر استکبار جهانی امریکا و رژیم صهیونیستی تسلیم نمی‌شود و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در جبهه استکبارستیزی و رسیدن به حقانیت نظام اسلامی رو به جلو حرکت می‌کند.

شیخ‌بهایی ابراز داشت: این امر نشان اقتدار، رشد و پیشرفت و تعالی میهن در سایه تدابیر و درایت ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی و هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی مردم انقلابی و رشید است.

وی افزود: از تمام فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان عزیز استان کرمان که همواره در تمام صحنه‌های انقلابی حضور فعال و اثرگذار داشته‌اند دعوت می‌شود با شرکت در آیین‌ها و مراسم  به ویژه راهپیمایی گسترده گرامیداشت 13 آبان با تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) با ولایت‌فقیه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی درخواست می کنیم که با حضور پررنگ در راهپیمایی ترفندها و توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند که در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایت‌فقیه و وحدت امت واحده اسلامی که با تحریم‌ها و تهدیدات نظامی سعی در برهم زدن وحدت ملی ما را دارند.

فرهنگیان و دانش‌آموزان استان کرمان نیز در بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان اعلام کردند "فرا رسیدن یوم الله 13 آبان، یادآور مجاهدت‌های ظلم‌ستیزان مسلمانی است که خشم و نفرت خود را از شیطان بزرگ، امریکای جهان‌خوار با تسخیر جرثومه فساد، لانه جاسوسی امریکا در بیش از سه دهه پیش نشان دادند و این آغاز مبارزه‌ای دیگر بود که هنوز هم ادامه دارد".

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است "امروز استکبار جهانی با شیوه‌های زیرکانه و شیطانی، جنگی حساب شده در قالب جنگ نرم به راه انداخته که شکل خطرناکتری از تهاجم فرهنگی است که هر روز شکل و رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد".

در بیانیه مذکور تاکید شده است "ملت فهیم ایران بیش از 30 سال است که چون کوهی استوار در مقابل تندباد فتنه‌ها و دسیسه‌ها اعم از محاصره اقتصادی و تحریم و تهدید نظامی، با بصیرتی انقلابی ایستاده است".

در ادامه این بیانیه ذکر شده است "معلم بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در مکتب خود شاگردانی را پرورده است که درس ایستادگی را خوب آموخته‌اند و امتحان از خود گذشتگی را چه در جبهه جنگ، چه در طوفان فتنه‌ها، تهاجم فرهنگی و تحریم‌ها خوب پس داده‌اند و سرافراز بیرون آمده‌اند".

در بخش دیگری از بیانیه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان کرمان بیان دشه است "اینک بار دیگر یوم‌الله 13 آبان فرا رسیده است، روزی که یادآور رشادت سرباز کوچک انقلاب شهید حسین فهمیده است که به اقتدای معلمان شهیدش پای در جبهه جنگ نهاد و با تمام کوچکی‌اش در برابر دشمن قد برافراشت تا با بیرق آزادگی و ولایتمداری ملت مسلمان ایران بر زمین نیفتد و فریاد "هَل مِن ناصر ینصرنی" حسین زمان در کربلای ایران را پاسخی مردانه دهد".

در این بیانیه آمده است "اینک ماییم و ودیعه گرانسنگ انقلاب اسلامی که دستاورد خون هزاران شهید است و حفظ آن وصیت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری؛ ماییم و چشم نگران 36 هزار شهید دانش‌آموز و 4 هزار و 894 نفر شهید فرهنگی که توصیه موکدشان به ما، دفاع از حریم اسلام و انقلاب اسلامی در سایه‌سار ولایت است".

فرهنگیان و دانش‌آموزان در این بیانیه تاکید کرده اند "بدیهی است که عمل به وصایای شهیدان عزیز در گرو ایجاد وحدت بیشتر و اجتناب از تفرقه و تقویت بصیرت دینی و سیاسی ما است".

در پایان این بیانیه ذکر شده است "ما فرهنگیان و دانش‌آموزان استان کرمان، با دلی سرشار از عشق ولایت و اراده ای به استواری قامت شهدای معلم و دانش‌آموز دوش به دوش سایر مردم فهیم استان کرمان، پرشورتر از همیشه در راهپیمایی 13 آبان شرکت می‌کنیم تا به مصداق آیه شریفه "واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لا تَفَرقوا" اجازه ندهیم  قدرت‌های شیطانی، صفوف وحدت ما را درهم بشکنند".

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول