اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شوشتر خواستار شد

تلاش مداحان و خطبا برای مداوای مشکلات اخلاقی جامعه

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شوشتر خواستار تلاش مداحان و خطبا برای مداوای مشکلات اخلاقی جامعه شد و گفت: باید در راستای اصلاح مسائل اخلاقی جامعه تلاش کنیم.

تلاش مداحان و خطبا برای مداوای مشکلات اخلاقی جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام ابراهیم ظاهری شامگاه یکشنبه در ششمین همایش متمسکین به ثقلین شهرستان شوشتر اظهار داشت: مداحان و خطبا به نوعی مظاهر دین و اخلاق اسلامی هستند و منش و رفتار آن‌ها باید در راستای اصلاح امور در جامعه باشد.

وی افزود: شاعران و سرایش اشعار پرمغز و مداحان در اجرای مداحی‌های پرمحتوا و خطبا با ایراد سخنرانی‌های غنی از نظر اسلامی می‌توانند در این راستا گام‌های مؤثری بردارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن برای تهی کردن اعتقادات در حال اجرای برنامه‌های خود است، خاطرنشان کرد: دشمن در شرایط کنونی در حال اجرای برنامه خود است و در این خصوص سخنرانان و مداحان را اصلی‌ترین اهداف خود در نظر گرفته‌اند و در این مورد برنامه خاصی دارند.

ظاهری با آسیب‌شناسی مداحی در شرایط کنونی جامعه تاکید کرد: دشمن تلاش دارد تا در امر مداحی اصول اسلامی و اجتماعی کمرنگ باشند و در این خصوص نیز اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: دشمن تلاش دارد تا اصول اساسی اسلام در مداحی کمرنگ شود و مداحی را از محتوا خالی کند و تنها به قرائت اشعاری در این باره بسنده شود و باید در این راستا هوشیار باشیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دشمن برای خطبا نیز در حال برنامه‌ریزی است، تأکید کرد: دشمن تلاش دارد تا سخنرانی‌ها را خالی از معارف دینی کند و در این باره باید توجه کافی داشت.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اخلاق و رفتار اجتماعی شیعیان باید به نوعی مظهر اهل بیت باشد و در این راستا باید برنامه‌ریزی وسیعی انجام شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول