اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مداحی سست و بی‌بنیان خواست دشمنان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روی آوردن به مداحی‌های سست و بی‌بنیان یکی از خواسته‌ها و مطالبات اصلی دشمنان است تا به محتوای غنی شعر و مداحی اسلام ضربه وارد کند.

مداحی سست و بی‌بنیان خواست دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در همایش بزرگ مداحان و شعرای مذهبی در پارس‌آباد که همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که حضرت زینب (س) پیام‌رسان حقیقی از حادثه کربلا بوده است مداحان و شعرای ما نیز باید حریم‌دار اتفاقات و حوادث واقعی دشت نینوا باشند و اجازه ندهند تحریف در سطور این حوادث و رخدادها رخنه پیدا کند.

وی نقش مداحان و شعرای مذهبی را در بصیرت‌افزایی بیشتر و روشنگری اقشار مختلف جامعه ضروری توصیف کرد و افزود: مداحان ما به جای روی آوردن به غلو و شعرهای بی‌بنیان و سست عنصر باید حقایق دشت کربلا و مصائب حضرت زینب (س) و اهل بیت را بعد از حادثه کربلا بازگو کنند تا نوعی اعتماد و باور اجتماعی تقویت شود.

ستوده شعر، مداحی و تبلیغ روحانیان را از پایگاه‌های ارزشمند نشر معارف اسلام و مکتب سرخ حسینی توصیف کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) به شاعر، مداح و مبلغ گزافه‌گو و غلوآمیز نیاز ندارد چرا که حادثه کربلا حادثه‌ای روشن بر پایه عقل و دین‌مداری است که بایستی زیبایی‌های این حادثه تاریخی نمایان شود.

این مسئول به سخن حضرت زینب (س) در مورد بیان زیبایی‌های حادثه کربلا و دشت نینوا اشاره کرد و گفت: ما اگر معتقدیم که شهادت برترین هدیه و عطیه الهی است، بایستی زیبایی‌ها و چهره مقبول این عمل خداپسندانه را بهتر و زیباتر تبیین و روشنگری کنیم تا مبادا با افتادن در دام شیطان و خیانتکاران به اصالت دین خدشه و ضربه‌ای وارد شود.

وی به هجمه‌های اخیر استکبار جهانی علیه جایگاه رفیع اهل بیت عصمت و طهارت اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین و مناسبت‌ترین شیوه مدیریتی، مدیریت بر ارزش‌ها و هنجارهای دینی است و بزرگ‌ترین آفت نیز در این نوع مدیریت رفتار دوگانه است.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از دیگر روش‌های مدیریت بر هنجارها روش بی‌توجهی به تبعیض است و باید یک مدیر از هرگونه تبعیض و دوگانه‌نگری در این روش پرهیز کند.

ستوده آگاهی از علم روز و فراگیری آن را از ضروریات جامعه دینی دانست و خاطر نشان کرد: باید با آگاهی از علم روز بتوانیم جامعه اسلامی مصون از هرگونه انحراف داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و خیانت فتنه‌گران ضروری است که مباحث اعتقادی، تاریخی و سیاسی به گونه‌ای مطرح شود که بینش و بصیرت اقشار مختلف مردم افزایش یافته و دشمن در این هجوم همه‌جانبه ناکام بمانند.

ستوده در ادامه بیان کرد: با هدف ارتقای توانمندی و ارایه روش‌های کاربردی در مداحی دوره‌های آموزشی ویژه‌ای مداحان جوان باید مد نظر کانون شعرا و مداحان استان باشد که انتظار می‌رود در این زمینه اهداف مورد نظر نیز تحقق یابد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول