اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم:

دوره آموزش مداحی در قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم گفت: دوره آموزش مقدماتی مداحی ویژه جوانان به همت کانون شاعران و مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی استان قم آغاز به کار کرد.

دوره آموزش مداحی در قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، غلام‌رضا فلاح اظهار کرد: این دوره آموزشی در قالب سه سطح برنامه‌ریزی شده که سطح اول آن حدود دو ماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: 240 نفر از مداحان و شاعران جوان برای شرکت در این دوره آموزشی ثبت‌نام کردند که پس از انجام مصاحبه و آزمون، 105 نفر پذیرفته شدند و مابقی آن‌ها در دوره‌های بعدی شرکت خواهند کرد.

دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم با اشاره به حضور جوانانی از سطوح مختلف تحصیلی در این دوره آموزشی اظهار کرد: در پایان هر سطح آموزشی از شرکت‌کنندگان آزمون تئوری و عملی گرفته می‌شود و قبول‌شدگان به مراحل بعدی راه می‌یابند.

فلاح به کیفیت برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از استادان برجسته و متبحر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره آموزشی است و سعی شده علاوه بر آموزش‌های تئوری، برگزاری کارگاه‌های عملی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ارتقای علمی و عملی مداحان و شاعران از طریق نهادینه کردن آموزش را مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به حضور استادان برجسته در استان قم و نقش مهمی که قم در شعر آیینی و مداحی ایفا می‌کند، این ظرفیت در کانون شاعران و مداحان استان وجود دارد که استادان مطرح را به سراسر کشور اعزام کند.

فلاح با تشریح عناوین دروس و موضوعات آموزشی این دوره‌ها اظهار کرد: در سطح یک به موضوعاتی همچون روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، احکام، آشنایی با نوحه و سرود، آداب دعا و تمرین دعاخوانی، شیوه‌های اجرا در مداحی، ادبیات فارسی، آشنایی با تاریخ مداحی در ایران، آشنایی با آواها و نواها، اخلاق و ادب مداحی پرداخته می‌شود.

وی گفت: تجوید قرآن کریم، شیوه‌های مجلس‌داری، مقتل‌شناسی، آشنایی با مناجات‌خوانی، شیوه‌های روضه‌خوانی، دوره تکمیلی آشنایی با نوحه‌ها و سرودها، آسیب‌شناسی در مداحی و... از جمله عناوین سطح دو است.

به گفته فلاح در سطح سه نیز مباحث تاریخ اسلام، آشنایی با زندگانی 14 معصوم، ادعیه و زیارات،آشنایی با ادبیات آیینی کهن و معاصر،‌ شیوه‌های روضه‌خوانی،آشنایی با گریزهای مداحی، بصیرت دینی از نظر بزرگان دین و انقلاب اسلامی و ستایش‌گری اهل بیت(ع) ارائه خواهد شد.

دبیر کانون مداحان و شاعران استان قم تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد آموزش مداحان و شاعران، این دوره‌های آموزشی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول