اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌لاریجانی ‌در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی ـ‌ 4

نقدینگی ‌در سال‌های اخیر از 65 هزار میلیارد تومان ‌به 400 هزار میلیارد تومان رسید‌

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ریشه بسیاری از این مشکلات را رشد نقدینگی اعلام کرد.

نقدینگی ‌در سال‌های اخیر از 65 هزار میلیارد تومان ‌به 400 هزار میلیارد تومان رسید‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی لاریجانی عصر امروز در جمع دانشگاهیان اردبیل اظهار داشت: من بارها نیز گفته‌ام که 80 درصد عوامل موثر در این زمینه سوء مدیریت‌ها و معایب داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر 65 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور به 400 هزار میلیارد تومان رسیده است که این میزان نقدینگی به هر سمتی حرکت کرده است تورم و مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تا زمانی که نتوانیم ریشه مشکلات و اشکالات موجود را برطرف کنیم نمی‌توانیم نسبت به درمان آن موفق عمل کنیم به طوری که مجلس نهم با پیدا کردن ریشه مشکلات درصدد رفع این عیوب است که مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را متوقف کرده است.

وی گفت: ما می‌توانیم با تعدیل نقدینگی مشکل رکود اقتصادی را برطرف کنیم و زمینه سهولت دادوستد را بهتر از هر زمان دیگر فراهم آوریم.

وی بیان کرد: یکی از اشکالات ما در حوزه نظارتی بوده که مجلس سعی می‌کند ضعف‌های موجود را برطرف کند که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز مجلس با 18 ماه کار کارشناسی سعی کرد معایب این طرح را به حداقل برساند تا سهم تولید و همچنین یارانه نقدی عادلانه و دقیق مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت در پرداخت سهم تولید قصور و کوتاهی کرده و ما این تخلف را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ماجرای وقف اموال دانشگاه آزاد و حمایت لاریجانی از آن گفت: البته موضوع مربوط به وقف اموال تمام دانشگاه‌های غیرانتفاعی بوده و ما براساس ضوابط و قوانین مجلس تمام طرح‌ها و پیشنهادات را به رای می‌گذاریم تا چیزی برخلاف شرع و قانون مصوب نشود.

وی تصریح کرد: نمایندگان اگر در فرآیند خدمت به مردم مشکلاتی ببینند آن را با هدف اصلاح مدیریت تذکر می‌دهند و این به معنای دخالت در عزل و نصب‌ها نیست بلکه پیشنهادی است که می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و یا رد شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول