اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفت‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفت‌.

دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن شهید خودسیانی این دانشگاه اظهار داشت: در استان اردبیل 45 دانشگاه و مرکز آموزش علمی فعالیت می‌کند که در این دانشگاه‌ها بیش از 74 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان اردبیل 800 عضو هیئت علمی پاره وقت و یک هزار و 500 عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که ما در بررسی دانشگاه‌های کشور در وضعیت خوب ارزیابی شده‌ایم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی مولود انقلاب اسلامی است اضافه کرد: این دانشگاه با پذیرش 30 نفر دانشجو فعالیت خود را از سال 57 شروع کرد و هم اکنون در 38 رشته دکترا، 68 رشته کارشناسی ارشد و 68 رشته کارشناسی و کاردانی در مجموع در 174 رشته دانشجو جذب می‌کند.

گنجی گفت: 95 رشته از این تعداد در سه سال گذشته راه‌اندازی شده و برجمعیت این دانشگاه افزوده شده است.

وی تصریح کرد: 38 رشته در مقطع دکترا، 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 22 رشته در مقطع کارشناسی از مجموع رشته‌های افزوده شده به رشته‌های دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال اخیر بوده است.

این مسئول خاطنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی تا سال 88 تنها پنج دانشکده داشته که هم اکنون این تعداد به 12 مورد افزایش یافته است که این رقم همچنان روبه افزایش است.

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود اخذ مجوز کمیسیون موارد خاص و هیئت ممیزه مستقل را از اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌های اخیر توصیف کرد.

وی بیان داشت: در سه سال گذشته تعداد دانشجویان این دانشگاه از 7 هزار و 600 نفر به 11 هزار نفر رسیده که امیدواریم همزمان با توسعه کمیت‌ها توسعه کیفی را نیز شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از چاپ مقالات اساتید در مجلات معتبر علمی نیز خبر داد و اضافه کرد: 400 مورد از این مقالات در سال‌های اخیر منتشر شده است.

گنجی به افزایش 25 هزار مترمربعی فضای دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و افزود: این افزایش فضا به بهبود محیط فرهنگی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز کمک کرده است.

وی بیان داشت: این دانشگاه از طرف وزارت علوم به عنوان دانشگاه عاشورایی مصوب شده و از نظر فرهنگی نیز در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر رتبه اول را به دست آورده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا نیز برای نخستین بار این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های منتخب جهان قرار گرفته و در کشورمان نیز در رتبه 25 کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول