اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

کارگاه شبیه‌سازی سازه با ماکارونی در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه شبیه سازی سازه با ماکارونی توسط انجمن علمی عمران و با همکاری کمیته رسمی ایران- خرپا در ساختمان بحرالعلوم مجتمع دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به کار خود خاتمه داد.

کارگاه شبیه‌سازی سازه با ماکارونی در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، در آغاز برگزاری این کارگاه آموزشی رضا کرمی از اعضای انجمن علمی عمران درباره این کارگاه به شرکت کنندگان توضیحاتی ارائه داد.

در این کارگاه سید مسعود افضلی از اساتید این دوره آموزشی به آموزش‌های تئوری و نرم‌افزارهای لازم این نوع سازه‌ها پرداخت و در مورد سازه‌های مختلف و تحلیل آنها به وسیله نکات درسی مربوط به مباحث استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه، مطالب نظری مرتبط با سازه‌های ماکارونی مطالبی ارائه کرد.

سپس آموزش نرم افزاری به چگونگی ترسیم سازه ماکارونی با نرم افزارAuto cad و تحلیل آن توسطSap2000 اختصاص یافت.

در این بخش افضلی به وسیله ویدئو پروژکتور به آموزش نکات نرم افزاری در خصوص ترسیم و تحلیل یک سازه ماکارونی پرداخت که در حین آموزش شرکت کنندگان خود اقدام به ترسیم مرحله به مرحله سازه با Laptop می‌کردند.

جواد عباسی دیگر مدرس مهمان نیز به مرور آئین نامه مسابقات گذشته و آئین نامه مسابقات خاوران که در ماه آینده برگزار می‌شود، پرداخت.

پس از ساخت کامل سازه‌ها توسط گروه‌ها، اساتید نکات لازم را برای بارگذاری سازه آموزش داده و برای رفع نقایص ایجاد شده در سازه‌ها، راهنمایی‌ها و کمک‌های لازم را به دانشجویان ارائه دادند، در ادامه دانشجویان توانستند کار خود را با موفقیت به پایان برده و تائیدیه نهایی برای ایجاد مقاومت لازم در سازه را از اساتید بگیرند.

در پایان این دوره یک روزه با اعطا گواهینامه معتبر تنها کمیته آموزش تحلیل و ساخت سازه با ماکارونی در کشور با عنوان انجمن ایران خرپا به شرکت کنندگانی که توانسته بودند کار خود را به پایان برسانند، این کارگاه خاتمه یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، تعداد شرکت کنندگان این کارگاه 60 نفر بوده که علاوه بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، دانشجویان دانشگاه‌های آیت الله العظمی بروجردی، پیام نور، هنر، غیرانتفاعی یاسین، جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌های آزاد واحد ملایر و اراک و تعدادی از فارغ‌التحصیلان نیز حضور یافتند.

از لحاظ گستردگی رشته‌های تحصیلی نیز دانشجویان به ترتیب از گروه‌های عمران، معماری، مکانیک و صنایع شرکت داشتند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول