اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت:

3 نشست تخصصی در دانشگاه رازی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت گفت: 3 نشست تخصصی به زبان فارسی و عربی در دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

3 نشست تخصصی در دانشگاه رازی برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدنبی احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت مقاومت، اظهار کرد: خیزها، جنبش‌ها و انقلاب‌های بسیاری شکل می‌گیرد که اگر مقاومت و پایداری نباشد آن انقلاب شکل نمی‌‌گرفت.

احمدی تصریح کرد: این کنگره در راستای اهداف بیداری اسلامی و الگو قرار دادن مقاومت و بیداری اسلامی است.

وی افزود: برگزاری این کنگره مدیون حماسه همیشه جاویدان و استقبال پرشور مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت با قدردانی از زحمات و پیگیری‌های فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه و رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: این رویداد بزرگ در کرمانشاه مدیون مردم کرمانشاه است.

وی با اشاره به حضور 19 کشور جهان در این کنگره‌، تصریح کرد: به موازات کمیته علمی در تهران یک دبیرخانه علمی نیز در دانشگاه رازی تشکیل شد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت گفت: طی مدت کوتاهی 47 اثر به دبیرخانه علمی در کرمانشاه رسید که 20 اثر برگزیده توسط گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی به تهران برای چاپ معرفی شدند‌.

وی افزود: 3 نشست تخصصی به زبان فارسی و عربی در دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

احمدی گفت: نشست با زبان عربی با عنوان ادبیات مقاومت و ایستادگی در برابر چالش‌های مرحله‌ای با دبیری شیخ فضل مخدر و نائب رئیس خانه لبنان، همچنین اعضای نشست با حضور دکتر عبدالباسط زیدان از مصر و دکتر عبدالسلام کرسی رئیس شعر یمن و یک نفر از اعضای ادبیات عرب دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

همچنین 2 نشست تخصصی به زبان و ادبیات فارسی با حضور استاد محقق با موضوع جایگاه ادبیات مقاومت در نمایش آثار منظوم و منثور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از 19 کشور جهان مانند فلسطین، مصر، مغرب، لیبی، سودان، الجزایر، لبنان، یمن، عراق، عربستان، اردن، کویت، بحرین، عمان، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان پذیرای 37 نفر مهمان هستیم. 

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت گفت: حاصل برگزاری این کنگره در 4 عنوان کتاب با موضوعات مصاحبه اهل‌قلم و علم، کتاب ویژه شعرخوانی، ترجمه آثار ارسالی عربی به فارسی و کتاب ویژه مقالات چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول