اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

ایمن‌سازی کودکان زیر 5 سال از موفق‌ترین برنامه‌های سلامت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی کودکان زیر پنج سال از موفق‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های سلامت در زمینه حفظ و ارتقای سلامت کودکان محسوب می‌شود.

ایمن‌سازی کودکان زیر 5 سال از موفق‌ترین برنامه‌های سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان، محمدمهدی گویا اظهار داشت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی کودکان زیر پنج سال از موفق‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های سلامت چند سال اخیر در زمینه حفظ و ارتقای سلامت کودکان محسوب می‌شود.

وی افزود: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ایمن‌سازی مؤثرترین اقدام بهداشتی شناخته شده بعد از تأمین آب آشامیدنی سالم در تأمین سلامت جامعه است، واکسن‌ها و ایمن‌سازی نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه در یک قرن اخیر داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری واکسن‌های رایج و مورد استفاده، سالانه در جهان از مرگ بیش از 2 میلیون کودک زیر پنج سال جلوگیری می‌شود.

گویا بیان داشت: واکسن‌ها علاوه بر پیشگیری از مرگ، سبب بهبود کیفیت زندگی افراد و جلوگیری از ناتوانی ناشی از بیماری‌ها می‌شود.

وی از پوشش بالای واکسیناسیون در استان سیستان‌وبلوچستان تقدیر کرد و این حرکت منسجم را مدیون نگاه ویژه ریاست دانشگاه و دیگر مسئولان بهداشتی در راستای عدالت در ارائه خدمات بیان کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از همگامی داوطلبان سلامت با کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و از نقش آنان در شناسایی کودکان دارای واکسیناسیون ناقص استان به عنوان حرکتی نو و تلاشی کم‌نظیر در کشور یاد کرد.

گویا تقویت زیرساخت‌ها و گسترش مراکز بهداشتی و درمانی، همکاری خانواده‌ها و مشارکت همگانی را از جمله عوامل رسیدن به پوشش کامل واکسیناسیون ذکر کرد.

 کارگاه دو روزه ایمن‌سازی با حضور رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های کشور، رئیس اداره ایمن‌سازی و پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه و سایر مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در مرکز بهداشت استان برگزار شد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول