اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی رودبار:

مرکز بهداشتی درمانی رودبار آماده بهره‌برداری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی رودبار جنوب گفت: مرکز بهداشتی درمانی رودبار با 582 متر مربع زیربنا آماده بهره‌برداری است.

مرکز بهداشتی درمانی رودبار آماده بهره‌برداری است

محمد حاجب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگ و قابل توجهی در بحث راه و مسکن این شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی در زمینه اعطای وام روی اراضی تصرفی ارسال و با موافقت وزیر مشکل افراد برطرف شد.

وی افزود: در آینده شاهد گسترش شهر و باز شدن سه مورد از چهارراه‌های مرکز شهر رودبار هستیم که در طرح جامع شهر که معاونت شهرسازی آن را تدوین می‌کند، معین شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی رودبار جنوب با اشاره به مستندسازی پلاک 188 گفت: کارهای اولیه آن انجام و با گرفتن سند این پلاک مشکل مردم حل و بحث سنددار کردن اراضی شهروندان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه پیگیری برای تحویل پلاک‌های 187 و190 صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم این پلاک‌ها را از منابع طبیعی تحویل بگیریم، اذعان داشت: پیگیری رفع تصرف از اراضی ملی، معرفی افراد زمین‌خوار به دستگاه قضایی، جلوگیری از ساخت و ساز غیر متعارف و جلوگیری از هر گونه تفکیک، قطعه‌بندی و واگذاری انجام شده است.

حاجب با اشاره به اینکه مرکز بهداشتی درمانی رودبار با 582 متر مربع زیربنا آماده بهره‌برداری است، گفت: همچنین خانه‌های بهداشت رضوانیه، قلعه اسلام‌آباد و طبق نمداد کولگان 100 درصد کار آن انجام شده است.

وی به مراحل پایانی ساختمان فرمانداری با یک‌هزار متر مربع زیربنا اشاره کرد و افزود: پروژه سالن ورزشی زهکلوت نیز در حال انجام و استخر روباز شهرستان به استخر سرپوشیده تبدیل و تحویل پیمانکار شده است.

حاجب با بیان اینکه در زمینه مسکن مهر بالغ بر 700 نفر موفق به انعقاد قرارداد و 350 واحد نیز به مرحله پایان کار رسیده است، اظهار داشت: در حوزه راهسازی راه فرعی مظفرآباد ـ شاداب به طول 9 کیلومتر در هفته دولت افتتاح و مسیر کهنوج به رودبار را 10 کیلومتر کاهش داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی روبار جنوب گفت: در بحث احداث راه‌های روستایی در بخش مرکزی زیر‌سازی 35 کیلومتر شامل روستاهای خرمشهر، دهنو کوهستان، ناصرآباد، دشت مهران چاه‌علی، کولگان، هیرسردی، سردی جمولی، انتهلی هزارکهور و جمال‌آباد، طراره، آب‌حیات و زیارت‌مقداد انجام شده است.

حاجب در زمینه احداث راه روستایی در بخش جازموریان (زهکلوت) افزود: در بخش زهکلوت 14 کیلومتر راه روستایی آماده افتتاح و 18 کیلومتر راه روستایی در حال زیرسازی و آماده آسفالت است که شامل روستاهای کروچان، چاه‌پهن، چارچاهی، مختارآباد، رحمت‌آباد میاندران، چراغ‌آباد و کلاتک می‌شود.

وی تصریح کرد: رودبار در بحث راه‌سازی در هفته دولت با افتتاح بیش از22 کیلومتر راه روستایی مقام اول را در جنوب کرمان به خود اختصاص داده است که شامل روستاهای شاداب، مظفرآباد، پنگ، لب‌فراوان چه‌بید، حسن آباد، حسین آباد و ریگگ می‌شود.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی رودبار جنوب خاطرنشان کرد: احداث باند دوم روبار به بهادر آباد به طول 20 کیلومتر در چند قطعه اول آن به طول پنج کیلومتر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در حال زیرسازی و قطعه دوم آن به پیمانکار واجد شرایط اختصاص داده شده است.

حاجب اظهار داشت: لکه‌گیری محورهای مواصلاتی، اصلاح، جمع‌آوری و نصب تابلوهای محور بهادرآباد - رودبار، احداث دست‌انداز محورهای فرعی به اصلی به تعداد 10 مورد، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی جاده رودبار- زهکلوت- ایرانشهر، تیغ‌زنی راه‌های روستایی بخش مرکزی جازموریان  به طول 600 کیلومتر و ... از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش راهداری است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول